گزیده ای از بازتاب حماسه سیاسی در رسانه‌های جهان-2

ویژگی مردم ایران این است که همه را غافلگیر می کنند

این روزنامه نوشته است شاید انتخابات این دوره، آرام ترین انتخابات با کمترین جنجال باشد، این انتخابات هیچ تغییری در سیاستها و اصول ایران ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ - 14June 2013

ویژگی مردم ایران این است که همه را غافلگیر می کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خلاصه اخبار برخی از رسانه های خارجی را در ادامه می خوانید:

سیاستهای ایران هرگز تغییر نخواهد کرد

روزنامه الاخبار در گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری این دوره در ایران، از کشیده شدن انتخابات به دور دوم سخن گفته و نوشته است نباید از ماهیت غافلگیرکننده ملت ایران که به آن مشهور است، غفلت کرد.
 
این روزنامه نوشته است شاید انتخابات این دوره، آرام ترین انتخابات با کمترین جنجال باشد، این انتخابات هیچ تغییری در سیاستها و اصول ایران ایجاد نخواهد کرد.
 
الاخبار یکی از مهمترین ویژگیهای این دوره از انتخابات را ناتوانی غرب برای تاثیرگذاری بر آن و تکرار سناریوی حوادث پس از انتخابات 88 که غربی ها به شدت به تکرار آن علاقه مند هستند، دانست.
 
مهمترین گرایش مردمی برای رای دادن
 
شبکه بی بی سی عربی یکی از  تیترهای خبرهای صبح امروز جمعه خود را به انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داد. این شبکه افزود ایرانی ها از میان شش نامزد حق انتخاب دارند تا یک نفر را به عنوان رئیس جمهور برگزینند.
 
این شبکه به زعم خود اعلام کرد به نظر می رسد مسائل اقتصادی، موضوع هسته ای و روابط با غرب بر گرایشهای رای دادن شهروندان ایرانی سایه افکنده است.این شبکه افزود مقامات ایرانی امیدوار هستند انتخابات ریاست جمهوری این دوره و روند رای گیری با آرامش برگزار شود.
 
بی بی سی عربی در عین حال رویکرد ضد ایرانی خود را پنهان نکرد و به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری پرداخت.
 
حضور با شوق و انگیزه مردم
 
اسکای نیوز عربی از دعوت مقام معظم رهبری از همه قشرهای مردم سرفراز و مقاوم ایران برای شرکت گسترده در انتخابات امروز خبر داد که حضور موثر، بهنگام، همگانی و پر شور ملت در انتخابات را دارای اهمیت فراوان دانستند و تأکید کردند: مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، به وابسته به حضور و انتخاب آنهاست.
نظر شما
پربیننده ها