گزیده ای از بازتاب حماسه سیاسی در رسانه‌های جهان-4

رهبر عالی ایران مقامات آمریکایی را به باد انتقاد گرفت

گاردین نوشت: صف زنان و مردان بسیار شلوغ است. مردم بسیار پرشور و خوشبین هستند. آنها درباره سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای بعد از رای‌گیری با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰ - 14June 2013

رهبر عالی ایران مقامات آمریکایی را به باد انتقاد گرفت

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پاسخ رهبر معظم انقلاب نسبت به صحبت های مقامات آمریکایی درباره انتخابات در ایران، یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که رسانه های آمریکایی و انگلیسی به پوشش آن پرداختند.

رهبر عالی ایران مقامات آمریکایی را به باد انتقاد گرفت


شبکه خبری فاکس نیوز در تحلیلی درباره انتخابات ایران نوشت: رهبر عالی ایران بعد از انداختن رأی خود به صندوق، مقامات آمریکایی را به باد انتقاد گرفت و گفت: اگر آمریکا سیستم انتخاباتی ما را قبول ندارد، اصلا اهمیت ندارد.

آیت الله علی خامنه ای بعد از انداختن رای خود به صندوق گفت: «اگر آمریکاییها سیستم انتخاباتی ما را قبول ندارند به ما ارتباطی ندارد. به جهنم که قبول ندارند».
 
پیشتر مقامات آمریکایی گفته بودند که انتخابات ایران اهمیت چندانی ندارد زیرا انتخابهای مردم محدود است و شورای نگهبان که همه اعضای آن از اصولگرایان هستند صلاحیت کاندیداها را تأیید کردهاند.
 
این شبکه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: اگر هیچ کاندیدایی نتواند اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد دور دوم انتخابات با حضور دو نامزدی که بیشترین رای را آورده اند روز 21 ژوئن برگزار خواهد شد.
 
مردم پرشور و خوشبین هستند

روزنامه گاردین در صفحه ویژه خود برای انتخابات ایران از صفوف طولانی زنان و مردان در شعب اخذ رأی گزارش داد.
 
روزنامه انگلیسی «گاردین» در صفحه ویژهای که به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران باز کرده به انعکاس مسائل پیرامون انتخابات پرداخته است.
 
به گزارش خبرنگار «صفحه تهران» گاردین، صفهای بسیار بسیار طولانی در خیابان سجاد در بخش شمالی مشهد وجود دارد. صف زنان و مردان بسیار شلوغ است. مردم بسیار پرشور و خوشبین هستند. آنها درباره سخنرانی آیتالله خامنهای بعد از رایگیری با یکدیگر گفتوگو میکنند.
 
بعید است انتخابات روابط استراتژیک ایران با غرب را تغییر دهد

شبکه «ان بی سی» آمریکا در بازتاب یازدهمین دور انتخابات ریاستجمهوری ایران به مشارکت میلیونی مردم  اشاره کرد و اعلام کرد که بعید است این انتخابات روابط استراتژیک ایران با غرب را تغییر دهد.
 
شبکه آمریکایی «ان بی سی» در بازتاب یازدهمین دور انتخابات ریاستجمهوری ایران به میزان مشارکت رأیدهندگان اشاره و گزارش کرد که میلیونها نفر از مردم ایران روز جمعه برای انتخاب رئیسجمهور  خود از اوایل صبح به پای صندوقهای رأی آمدند.
 
این شبکه آمریکایی با اشاره به این انتخابات اعلام کرد که اولین انتخابات ریاستجمهوری از سال 2009 تاکنون، بعید است که روابط استراتژیک ایران با غرب را تغییر دهد اما ممکن است تغییری در سبک مدیریت آن به وجود آورد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار