گزیده ای از بازتاب حماسه سیاسی در رسانه‌های جهان-3

صف ها به محض شروع رای گیری طولانی بود

این گزارش موضوع هسته یی را فوری ترین چالش کاندیداها در صورت پیروزی خواند اما در عین حال افزود که تصمیمات کلی در این باره به عهده رهبر معظم ایران است.
کد خبر: ۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷ - 14June 2013

صف ها به محض شروع رای گیری طولانی بود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در ادامه بررسی نحوه بازتاب اخبار انتخابات در رسانه های بیگانه، می توان به پوشش حضور پرشور مردم در انتخابات توسط این رسانه ها اشاره کرد.   

هرکسی پیروز انتخابات ایران باشد، سیاست هستهیی "غیرقابل تغییر" خواهد بود

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی بر تغییر نکردن سیاست هستهیی ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد تاکید کرد.

این خبرگزاری آمریکایی در گزارشی با عنوان «هرکسی پیروز انتخابات ایران باشد، سیاست هستهیی "غیرقابل تغییر "خواهد بود»، نوشت: ساعاتی پس از مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخاباتی درباره سیاست های هستهیی در ایران، وزیر امورخارجه این کشور اظهارات خودش را با این مضمون بیان کرد که بدون توجه به اینکه چه کسی پیروز انتخابات است، هیچ چیزی در این زمینه تغییر نخواهد کرد.
 
این گزارش موضوع هسته یی را فوری ترین چالش کاندیداها در صورت پیروزی خواند اما در عین حال افزود که تصمیمات کلی در این باره به عهده رهبر معظم ایران است.
 
این گزارش می افزاید که آنچه رییس جمهور بعدی ایران می تواند احتمالا در آن نفوذ داشته باشد، لحن و تاکیتیکهای مذاکراتی است.
 
 شعب اخذ رای برای انتخابات ریاستجمهوری ایران گشوده شدند
 
خبرگزاری "نووستی" نیز با اشاره به آغاز انتخابات در ایران در گزارشی با عنوان " شعب اخذ رای برای انتخابات ریاستجمهوری ایران گشوده شدند" گزارش داد: تقریبا 60 هزار شعبه اخذ رای روز جمعه برای انتخابات یازدهممین رییسجمهور ایران در سراسر این کشور گشوده شد.
 
این گزارش به زمان رایگیری و تعداد واجدین شرایط اشاره و می افزاید: که رهبر ایران شهروندان را به حضور حداکثری در انتخابات فرا خواند.
 
نووستی همچنین به اظهارات مصطفی محمد نجار، وزیر کشور اشاره داشت مبنی بر اینکه مقامات این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاملا آماده هستند.
 
نووستی افزود: اگر هیچکدام از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را به دست نیاورد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
 
صف ها به محض شروع رای گیری طولانی بود
 
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از تهران نوشت که در نخستین ساعات اخذ رای صفهای طولانی در حوزههای انتخاباتی ایران دیده شد.
 
این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه رهبر معظم ایران در نخستین ساعات رای خود را به صندوق انداخت افزود که رهبر ایران مشخص نکرد که به چه کسی رای میدهد.
 
واشنگتن پست ادامه داد: صفها به محض شروع اخذ رای در سراسر تهران در حوزههای اخذ رای طولانی بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار