مراسم دهمین سالگرد شهادت «رضایی‌نژاد» برگزار شد

مراسم دهمین سالگرد شهادت «رضایی‌نژاد» از شهدای هسته‌ای کشور با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در شهرستان آبدانان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 25July 2021

مراسم دهمین سالگرد شهادت شهید «داریوش رضایی‌نژاد» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در مراسم دهمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی‌نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به بیان نقش شهرستان آبدانان در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان آبدانان که در جنوبی‌ترین نقطه استان واقع شده، مجموعه‌ای از رشادت‌ها، پایمردی‌ها و دلاورمردی‌ها است و این شهرستان در جنگ تحمیلی بار‌ها و بار‌ها مورد تجاوز بمباران هوایی هواپیما‌های رژیم بعث قرار گرفت و جمع زیادی از عزیزانمان مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی به معرفی شهدای گرانقدر شهرستان آبدانان پرداخت و افزود: در دوران دفاع مقدس، شهرستان آبدانان خوش درخشید و وقتی که در تاریخ دفاع مقدس مطالعه می‌کنیم، رشادت‌ها و پایمردی‌های دلاورمردان این خطه و به‌ویژه شهید «حاج صارم طهماسبی» را می‌بینیم که هم در کنار شهید چمران در لبنان و در جنگ‌های چریکی حضور داشت و هم در دفاع مقدس و در جغرافیای کشور عزیزمان نقش آفرینی کرده و پس از آن به اسارت درآمد.

تولیده افزود: طهماسبی پس از اسارت نیز به دیار خود بازگشت و در کنار مردم شهر خود زحمت کشید و فرماندهی کرد و سرانجام در دیارش شربت شهادت را نوشید. شهید طهماسبی، یکی از شهدای شاخص نه تنها استان، بلکه از شهدای شاخص کشوری به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در انتها افزود: در میان شهدای گرانقدر شهرستان آبدانان شهید شاخص کم سن و سال به نام شهید والامقام «علی جرایه» وجود دارد که نوجوان‌ترین شهید دوران دفاع مقدس کشور بود. این دیار پس از دفاع مقدس نیز شهید والامقام داریوش رضایی‌نژاد را تقدیم انقلاب کرده است از این رو می‌توان گفت مردم این شهرستان چه در دفاع مقدس و چه پس از آن در دوران عمر با برکت انقلاب حضوری پررنگ داشته‌اند و رشادت‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار