به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد؛

توصیه امام خامنه‌ای جهت تبیین توطئه‌های منافقین در دهه ۶۰/ جای جلاد و شهید با هم عوض نشوند

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خود به لزوم تبیین و تشریح تاریخ، خصوصا تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرده و نسبت به وارونه‌نمایی جای جلاد و شهید در بیان تاریخ توسط دشمنان هشدار داده‌اند.
کد خبر: ۴۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰ - 26July 2021

توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد توطئه‌های منافقین در دهه ۶۰ / جای جلاد و شهید با هم عوض نشوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۲۹۸ نشریه خط حزب‌الله با عنوان «عید امامت، امتداد ولایت» چندی پیش منتشر شد.

این نشریه که به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه می‌شود، به تناسب مسائل اساسی یا تاریخی که چه در داخل کشور و چه در امور بین‌المللی و اسلامی در هفته‌ای که در آستانه آغاز است اتفاق افتاده‌اند به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد می‌پردازد.

از آنجا که در آستانه عید سعید غدیر خم که از مهم‌ترین و برترین اعیاد ماست هستیم و چون در آستانه پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد هستیم، خط حزب‌الله به انتشار مطالبی از این موارد از میان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است.

خط حزب‌الله این شماره خود را به روح مطهر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی» تقدیم کرده است. این دو شهید در روز‌های ۲۲ و ۲۴ تیر ۱۳۹۴ در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسیده‌اند و مزارشان نیز در بهشت رضا (ع) در مشهد است.

مطالب این نشریه در مورد منافقین به شرح زیر است:

«پذیرش قطعنامه ۵۹۸ منافقین را به این توهم انداخته بود که می‌توانند جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند و اوایل تیر ۱۳۶۷ صدام حسین کلماتی مهمل و چند گفته بود که: روزی خواهد رسید که برای جنگیدن کسی به کمک ایرانیان نخواهد آمد. بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین طور پیوستن مردم ایران به صفوفشان را خواهند دید.

منافقین دست به اسلحه بردند و با غروری کاذب راه افتادند و راهی ایران شدند. حال ۳۳ سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما دیگر نه خبری از صدام هست، نه خبری از منافقین و نه خبری از اردوگاه اشرف در عراق.

پس از مرگ صدام، شر منافقین از سر عراق کم شد و به کمک باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به یکی از کشور‌های درجه چندم در شرق اروپا منتقل شدند.

دفاتر گروهک تروریستی منافقین امروزه در قلب اروپا همچنان فعال است. سه دهه پیش صدام همراهی‌شان می‌کرد اما امروزه حامیان آن روز صدام از آن‌ها حمایت می‌کنند. نقاب‌ها افتاده‌اند و خط و ربط‌ها نیز مشخص شده‌اند.

تاریخ، کلاس درس عبرت خوبی است و بوسیله آن است که می‌توان تشخیص داد کدام طرف باید ایستاد و کدام طرف نباید ایستاد. تاریخ هویت افراد و جریان‌ها را برملا می‌کند. ندیدن حوادث و رویداد‌ها در تاریخ باعث می‌شود که هویت‌ها در غبار فرو بروند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد سخنی دارند که می‌فرمایند: «با تاریخ آشنا شوید که درس است و از آن درس‌های بسیاری را می‌توان آموخت و تجارب بسیاری را می‌توان به دست آورد.»

تاریخ مشت کسانی که می‌خواهند نقش بازی کنند و خود را پشت نقاب دیگری پنهان کنند و نفاق پیشه کنند را باز می‌کند. در برابر تاریخ نمی‌توان دروغ گفت. با نگاه درست به تاریخ می‌توانیم صره را از ناصره تشخیص دهیم و هر اتفاقی را در موضع خودش درست ببینیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد فرمودند: «من به کسانی که اهل فکر و تأمل هستند و در مورد دهه ۶۰ قضاوت می‌کنند، توصیه می‌کنم که جای جلاد و شهید با هم عوض نشوند. در دهه ۶۰ مردم ایران مظلوم واقع شدند و تروریست‌ها، منافقین، پشتیبان‌های آن‌ها و قدرت‌هایی که آن‌ها را بوجود آورده بودند و دائماً آن‌ها را تقویت می‌کردند، در حق ملت ایران جفا کردند. مردم ایران در موضع دفاع قرار گرفت اما دفاع کرد و پیروز شد و بحمدالله توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.»

در مرداد ۱۳۶۷ گروهک منافقین به کشور و مردم خود خیانت کردند و با حمایت صدام به خاک ایران لشکر‌کشی نظامی کردند و خون‌های بسیاری از هموطنان را بر زمین ریختند. هر فرد منصفی اگر با معیار‌های تاریخی این واقعه را بسنجد، به نتایج تأمل‌برانگیزی می‌رسد. یکی از این معیارها، حامیان این گروهک تروریستی است که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ از جنس حکومت بعث بودند و حامیان امروز آن‌ها یا دیکتاتور‌های عقب‌مانده منطقه هستند و یا مدعیان حقوق بشر.

حال پس از سه دهه حامیان این گروهک تروریستی به صورت علنی و عملی از آن‌ها حمایت می‌کنند. آن‌ها زیر سایه امنیتی که اروپا برایشان فراهم کرده است به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما نه به صورت زیرزمینی و غیرقانونی بلکه در قالب فعالیتی روشن و صریح.

تاریخ اما معطل این حرف‌ها نمی‌ماند. تاریخ را اراده مردان و زنان با اراده جلو می‌برد. همان کسانی که نشان دادند پای حرف‌هایی که در بهمن ۱۳۵۷ زده‌اند مانده‌اند.

جنگ امروز ادامه همان جنگ دیروز است. از مرداد ۱۳۶۷ تا مرداد ۱۴۰۰ ماهیت منافقین و حامیانشان تغییری نکرده است و شاید هم دشمنی‌شان به علت شکست‌هایی که از ایران می‌خورند بیشتر هم شده باشد. جمهوری اسلامی ایران در همان مسیری است که ۳۳ سال قبل بوده است و تروریست‌ها و حامیانشان هم همان هستند که سه دهه قبل بوده‌اند.

تنها تفاوت این است که امروز میدان بازی روشن‌تر شده است و روابط آشکارتر شده‌اند. امروزه دست جمهوری اسلامی ایران نسبت به سه دهه گذشته بالاتر است و افق‌ها هم روشن‌تر شده‌اند اما هوشیاری و بصیرت می‌خواهد تا این درس تاریخ همواره جلوی چشممان باشد تا جای جلاد و شهید اشتباه گرفته نشود و جبهه «حق» و «باطل» هم با هم اشتباه گرفته نشوند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار