سرلشکر باقری:

تداوم پشتیبانی نیروهای مسلح از وزارت بهداشت/ برای مقابله با کرونا گام‌های مناسبی برداشته‌ایم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: وزارت بهداشت میدان‌دار مقابله با بیماری کروناست و نیروهای مسلح نیز همواره پشتیبان وزارت بهداشت در این زمینه بوده‌اند.
کد خبر: ۴۶۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 27July 2021

تداوم پشتیبانی نیروهای مسلح از وزارت بهداشت/ برای مقابله با کرونا گام‌های مناسبی برداشته‌ایمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  در مراسم تجلیل و تکریم از فعالان عرصه سلامت و مقابله با کرونا در نیرو‌های مسلح که صبح امروز در مسجد جهاد این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه بنابر درخواست وزیر بهداشت جهت قدردانی از فرماندهان نیرو‌های مسلح که در عرصه مقابله با بیماری کرونا نقش مؤثری ایفا کردند، برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همواره در حوزه کمک‌رسانی به مردم پیشگام بوده‌اند، افزود: نیرو‌های مسلح در اجرای قانون اساسی و اوامر فرمانده معظم کل قوا و بر اساس وظایف اسلامی، ملی و انسانی که بر عهده دارند، همواره در تمامی مسائل و مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده است، در عین اینکه ماموریت اصلی تأمین دفاع و امنیت را دنبال کرده‌اند در کمک به بخش کشوری نیز پیشگام شده و اقدامات مناسبی انجام داده‌اند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: نیرو‌های مسلح در حوزه مقابله با بیماری کرونا از روز‌های ابتدایی اسفند سال ۱۳۹۸ با تمام توان وارد عمل شدند و تا به امروز نیز با حداکثر توان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت‌هایشان را در این رابطه دنبال کردند.

سردار باقری با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح جهت کمک به بخش کشوری و وزارت بهداشت در حوزه سلامت و پیشگیری و درمان، عنوان کرد: ما در این موضوع تابع درخواست‌ها و نیازمندی‌های وزارت بهداشت و درمان بوده‌ایم؛ وزارت بهداشت به‌حق در این عرصه فداکارانه و جوانمردانه حضور یافت و میدان‌داری کرد؛ ما نیز تلاش کردیم تا با توان حداکثری بدون هیچ کاستی و به نحو احسن پشتیبانی‌های لازم را از این عزیزان داشته باشیم.

وی با اشاره به پشتیبانی‌های نیروهای مسلح از بخش کشوری در حوزه مقابله با بیماری کرونا گفت: نیروهای مسلح در حوزه پذیرش بیمار در بیمارستان‌های تحت مسئولیت خود، ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی و ایجاد نقاهتگاه‌ها و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های گوناگون که منجر به تولید دو واکسن در نیرو‌های مسلح شده است، گام‌های مناسبی را در این رابطه و در راستای کمک به بخش کشوری و در جهت تسهیل روند پیشگیری و درمان بیماری کرونا برداشته‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: همچنین طرح «شهید سلیمانی» نیز که توسط نیرو‌های عزیز بسیجی کشورمان با تمام قوا در سراسر کشور در راستای کنترل عوارض بیماری و غربالگری انجام شد از دیگر فعالیت‌های مهم نیروهای مسلح در عرصه مقابله با بیماری کرونا محسوب می‌شود.

سرلشکر باقری در پایان ایجاد مراکز واکسیناسیون در تهران را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و خاطرنشان کرد: همواره در جلسات گوناگون  خدمت وزیر محترم بهداشت بیان کردیم که چنانچه در هر زمینه‌ای که در توانمندی نیروهای مسلح باشد و وزارت بهداشت به آن نیاز داشته باشد، با تمام توان وارد عرصه خواهیم شد که البته تاکنون نیز همین‌گونه بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار