وزیر بهداشت:

بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در مقابله با کرونا/ نیروهای مسلح در مواجهه با کرونا نقطه قوت وزارت بهداشت بوده‌اند

دکتر نمکی با بیان اینکه از تجربیات گرانسنگ دفاع مقدس در مقابله با کرونا استفاده کرده‌ایم، گفت: نیروهای مسلح در مواجهه با بیماری کرونا نقطه قوت وزارت بهداشت بوده‌اند.
کد خبر: ۴۶۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ - 27July 2021

نیروهای مسلح در مواجه با بیماری کرونا نقطه قوت وزارت بهداشت بودند/ بهره‌گیری از تجربیات گرانسنگ دفاع مقدس در مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم تجلیل از خدمتگزاران نیروهای مسلح در عرصه سلامت و مقابله با بیماری کرونا که در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه برای عرض ارادت، خداقوت و تشکر و قدردانی از فرماندهان و مدافعان سلامت نیروهای مسلح به درخواست بنده از سردار «باقری» برگزار شده است؛ چراکه نیروهای مسلح در این ایام سخت و سهمگین مواجهه با امواج کرونا، با مهربانی، محبت، همدلی و وفاق در کنار ما قرار گرفتند و برای همکاران من در عرصه مواجهه با امواج سهمگین این ویروس، همچون نقطه قوت و اتکا بودند.

وی افزود: کشور ما نیز پس از کشور چین یکی از اولین کشور‌هایی بود که درگیر این ویروس منحوس شد و مسئله این بود که ما در شرایط بسیار سخت و سنگین تحریم‌ها با این ویروس مواجه شدیم. این جریان سبب شد تا همه ابعاد تدارکاتی ما زیر سوال برود که در این میان، یاری و مهربانی عزیزانمان در نیرو‌های مسلح بزرگترین نقطه قوت ما شد و باز هم تجربه گرانسنگ دوران دفاع مقدس تکرار شد و با حضور پررنگ و مومنانه نیرو‌های مسلح مواجه شدیم که این حضور سبب دلگرمی و افزایش روحیه همکاران من در عرصه نظام سلامت شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: عزیزان ما در نیرو‌های مسلح لحظه‌ای از کمک‌های صادقانه دریغ نکردند و امروز من آمده‌ام تا شهادت بدهم که لحظه‌ای اتفاق نیفتاد که ما تمنا‌یی داشته باشیم و عزیزانمان در نیرو‌های مسلح با گشاده‌رویی و مهربانی پاسخ نداده باشند.

نمکی گفت: من امروز شهادت می‌دهم که اگر این همدلی و وفاق در اوج تحریم و تنگدستی نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانست ادعا کند که ما در اوج فشار‌های بیرونی توانستیم با لطف خداوند به گونه ای عمل کنیم که حتی یک بیمار بیرون از بیمارستان سرگردان نشود و توانستیم با لطف خداوند و کمک عزیزان در کمتر از دو ماه تجهیزات و دارو‌های مورد نیاز را در این رابطه تولید کنیم.

وی با اشاره به تلاش محققان کشور در راستای ساخت واکسن کرونا عنوان کرد: امروز افتخار این را داریم که به‌عنوان یکی از سازندگان واکسن کرونا در دنیا مطرح هستیم؛ واکسنی که حتی دوستان هم‌پیمان ما در روزی که به آن نیاز داشتیم، آن را از ما دریغ کردند و این پیشرفت در سایه همدلی و وفاق محقق شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در حوزه مقابله با بیماری کرونا بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ دوران دفاع مقدس بود، افزود: در طرحی که مزیّن به نام شهید عزیز سردار «سلیمانی» بود، توانستیم بعد از استقرار در سنگر‌های دفاع در مقابل ویروس کرونا، این بار حمله به این ویروس را به‌صورت خانه به خانه انجام دهیم و این یکی از دستاورد‌های بزرگ ما بود که همه را به حیرت واداشت.

نمکی اظهار داشت: امروز دنیا متحیر است که چگونه ایران اسلامی با آن همه تحریم‌های ظالمانه توانست هم بیماری را کنترل کند، هم دارو و تجهیزات بهداشتی تولید کند و هم توانست در حوزه ساخت واکسن نیز گام‌های بسیار بلندی بردارد.

وی اضافه کرد: امروز واکسیناسیون در کشور فراتر از آنچه قول داده بودیم، پیش می‌رود؛ گرچه در دورانی دچار تأخیر شدیم، اما خوشبختانه از این هفته و هفته آینده خواهید دید که ما همه گروه‌های آسیب‌پذیر و همه گروه‌های سنی در معرض خطر را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و از روز عید غدیر، گروه‌های بیشتری از جمله معلمان، زندانیان، اساتید دانشگاه، بیماران دیابتی و پرخطر را واکسینه خواهیم کرد و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز گرفتار پیک پنجم کرونا هستیم که در هر کجا رفت، قتل عام کرد؛ اما تجربه گرانسنگی که در طول این ایام در کنار همدیگر کسب کردیم، توانست مرگ و میر‌ها را به شدت نسبت به انتظار از مرگ‌زایی و بیماری‌زایی در پیک چهارم و پنجم بکاهد و امیدوارم که این پیک را با عزت و سرافرازی و لطف خدا، مدیریت کنیم.

نمکی عنوان کرد: همه ما و همکاران مان دست‌بوس یکایک عزیزان در نیرو‌های مسلح هستیم، افتخار می‌کنیم به این مجموعه نفیس که همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌های پرخطر، مایه امید ملت است و به این سرمایه سنگین و وزین اجتماعی می‌بالیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: هر کس در وزارت بهداشت باشد، باید به سرمایه عظیم، سنگین و نفیس نیرو‌های مسلح افتخار کند و همواره به‌عنوان یک بازوی اصلی در روز‌های پرخطر از این مجموعه، تمنای کمک داشته باشد. امروز ثابت شد که این سرمایه عظیم نه‌فقط برای مدیریت کرونا، بلکه برای هر بلا و خطر می‌تواند حماسه و افتخار بیافریند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار