معاون آموزش دانشگاه علوم دریایی نوشهر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم دریایی نوشهر/ در حوزه آموزش رشته ناوبری جزو ۵ دانشگاه برتر دنیا هستیم

ناخدا یکم «مطلبی» با بیان اینکه دانشگاه علوم دریایی نوشهر در حوزه آموزش ناوبری جزو پنج دانشگاه برتر دنیاست، گفت: به دنبال ایجاد سه رشته تحصیلی در مقطع دکتری هستیم.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 30July 2021

در حوزه آموزش رشته ناوبری جزو ۵ دانشگاه برتر دنیا هستیم/ تشریح فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم دریایی نوشهرناخدا یکم «ابوطالب مطلبی» معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)‌ نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: مأموریت اصلی این دانشگاه پرورش و تربیت افسران مؤمن، متعهد و متخصص در حوزه صیانت دریایی کشور است.

وی افزود: دانشگاه علوم دریایی نوشهر ضمن تربیت نیروی انسانی توانمند برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای سایر ارگان‌های دریایی کشور اعم از سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های درخواست‌کننده نیز به تربیت نیروی انسانی توانمند اقدام می‌کند.

معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: این دانشگاه در حوزه تربیت و آموزش به دو موضوع مهم دانایی و توانمندی نیرو توجه ویژه‌ای دارد؛ بدین ترتیب که بحث دانایی آموزش‌های تئوریک را در بر می‌گیرد که در این رابطه دروس مورد نظر را در سال ۱۳۹۹ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌روزرسانی کردیم و به تصویب وزارت علوم نیز رساندیم و در حال اجرای آن هستیم.

ناخدایکم مطلبی اضافه کرد: در حوزه افزایش توانمندی‌های کادر آموزشی دانشگاه، به جهت اینکه نیروی دریایی در دو حوزه نظامی و تجاری یک نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور محسوب می‌شود و مهارت و تخصص حرف اول را در این حوزه می‌زند، به دنبال افزایش توان و تخصص و ایجاد مهارت‌محوری در حوزه آموزش هستیم و در واقع بیشتر برنامه‌های ما سمت و سوی مهارت محوری دارد.

وی گفت: در حوزه آموزش، سه دوره کارورزی مد نظر قرار گرفته است که دانشجویان این دوره‌ها را طی خواهند کرد؛ همچنین دوره‌های غواصی، چتربازی و سلحشوری را در راستای افزایش توانمندی بازنگری کردیم؛ چراکه این موضوع یعنی پرورش و آموزش یک رزمنده دریایی توانمند که بتواند در عرصه دریا‌ها حرف برای گفتن داشته باشد و از منافع ملی کشور در عرصه دریا دفاع کند، اولویت اصلی دانشگاه علوم دریایی نوشهر است.

معاون آموزش دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود: به‌منظور ارتقای سطوح مدیریتی افسران جوان، تلاش کردیم تا دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در مقطع کارشناسی ارشد برای این عزیزان ایجاد کنیم و هم‌کنون در شش رشته از میان دانشجویان این دانشگاه در حوزه کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیریم.

ناخدا یکم مطلبی خاطرنشان کرد: دیگر اقدام جدی که در حال پیگیری آن هستیم، این است که در مقطع دکترا سه رشته تخصصی را وارد دانشگاه کنیم و به آموزش در این حوزه‌ها بپردازیم.

وی در این رابطه گفت: یکی از مهم‌ترین رشته‌های ما در حوزه دکتری، بحث ناوبری و عملیات دریایی است، که ما جزو پنج کشوری هستیم که این رشته را در داخل تدریس می‌کنیم و خروجی‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه ما نیز بسیار مطلوب بوده است.

معاون آموزش دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود: دانشگاه علوم دریایی نوشهر جزو پنج دانشگاه اصلی است که در سطح جهان رشته تخصصی ناوبری و عملیات دریایی را تدریس می‌کنند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ نخستین دانشگاهی باشیم که این رشته را به‌طور تخصصی در مقطع دکترا ارائه می‌دهد.

ناخدایکم مطلبی عنوان کرد: راهبرد و برنامه‌های ما در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش به گونه‌ای تمهید می‌شود که نیروی دریایی بتواند به اهداف بلندمدت خود و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برسد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها