رئیس حوزه هنری کشور:

کنگره شعر ترکی غدیر گام بلندی در وحدت کشورهای اسلامی است

دادمان گفت: کنگره شعر ترکی غدیر گام بلندی در اتحاد کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای قفقاز و اوراسیا است.
کد خبر: ۴۶۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ - 27July 2021

کنگره شعر ترکی غدیر گام بلندی در وحدت کشورهای اسلامی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور شامگاه سه شنبه در نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر که در مسجد کبود تبریز برگزار شد، اظها داشت: امروزه دشمنان هویت، تاریخ و فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند.

وی افزود: برادری و هم پیوستگی بیش از بیش، مردم را در برابر جبهه مهاجم قدرتمندتر و مؤثرتر می‌سازد.

وی افزود: ولایت و پیوستگی تحت ولایت الله و ولایت رسول الله، قدرتی مافوق تصور خلق خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری کشور گفت: ولایت، به هم پیوستگی عمیق مؤمنین است که بر محور الله و پیشوایان الهی رقم می‌خورد.

وی گفت: عمر برادری و به هم پیوستگی کشورهای منطقه بیشتر از عمر تأسیس خیلی از کشورهای مهاجم به فرهنگ و تمدن موجود در این منطقه است.

دادمان به تعمیق برادری با تکیه بر مشترکات فرهنگی و اعتقادی تأکید کرد و گفت: ما مکلف به ارتباط عمیق با همدیگر هستیم و باید بر مدار این اشتراکات با یکدیگر جمع شده و گفت و گو کنیم.

رئیس حوزه هنری کشور ادامه داد: اگر باور داریم پایه‌های دیپلماسی فرهنگی ما در هر نقطه از این کره خاکی باید تکیه بر اشتراکات فرهنگی باشد، از این رو باید ظرفیت فرهنگ و تمدن اسلامی را جدی گرفت.

وی به لزوم ایجاد یک عنصر مؤثر در ساخت بستر اجتماعی گفت‌وگوی فرهنگی میان مردم و نخبگان اشاره کرده و افزود: در ایام روز قدس شعرای جبهه مقاومت عرب زبان از ایران، لبنان، سوریه، عراق و کویت چندین محفل شعر مجازی برگزار کردند.

دادمان در پایان افزود: کنگره بین المللی شعر غدیر گام بلند دیگری در اتحاد کشورهای اسلامی منطقه، در قفقاز و اوراسیا است که باید آن‌را تقویت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها