مدیر دفتر طنز حوزه هنری تغییر کرد/ «فیض» به دفتر اشاعه زبان فارسی رفت

طی احکامی ازسوی مسئولان حوزه هنری ناصر فیض به عنوان «مشاور رئیس حوزه هنری در حوزه طنز و ادبیات فارسی» و مدیر «دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی» منصوب شد؛ همچنین عباس حسین‌نژاد نیز به عنوان مدیر «دفتر طنز حوزه هنری» منصوب شد.
کد خبر: ۴۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ - 09August 2021

مدیر دفتر طنز حوزه هنری تفییر کرد/ «فیض» به دفتر اشاعه زبان فارسی رفتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نظر به طرح تحولی حوزه هنری در بخش‌های مختلف، طی احکامی جداگانه از سوی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، ناصر فیض به عنوان «مشاور رئیس حوزه هنری در حوزه طنز و ادبیات فارسی» و مدیر «دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی» منصوب شد؛ همچنین عباس حسین‌نژاد نیز به عنوان مدیر «دفتر طنز حوزه هنری» منصوب شد.

براساس این گزارش، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استفاده از سرمایه معنوی استاد ناصر فیض از جمله رویکرد‌های حوزه هنری در به خدمت‌گرفتن ایشان در سمت «مشاور رئیس حوزه هنری در حوزه طنز و ادبیات فارسی» است.

در ادامه انتصابات حوزه هنری؛ طی حکمی از سوی مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، عباس حسین‌نژاد به عنوان مدیر «دفتر طنز حوزه هنری» که از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مراکز پرورش و رشد استعداد در عرصه طنز ایران است، منصوب شد.

متن حکم انتصاب ناصر فیض به عنوان «مشاور رئیس حوزه هنری در حوزه طنز و ادبیات فارسی» به شرح زیر است:

«به نام خدا
استاد ارجمند
جناب آقای ناصر فیض

حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ از بدو تأسیس تاکنون، مفتخر به وجود سرمایه‌های عظیم معنوی و هنری همچون جنابعالی بوده است.

همین ظرفیت، رهگشای حرکت تحولی حوزه هنری در دوران تازه خواهد بود.
دستیابی به آرمان‌های حوزۀ هنر متعهد و انقلابی، در سایۀ بهره‌مندی از تجربه، دانش و هنر والای هنرمندانی حاصل می‌شود که جلودار و خط‌شکن هنر انقلاب بوده‌اند.

ضمن ارج نهادن به تلاش‌های موثر و سازنده شما در تقویت، تحکیم و گسترش طنز فاخر و معیار در دورۀ مدیریت دفتر طنز، به منظور استمرار در بهره‌مندی مدیریت حوزۀ هنری از نظرات صائب و کاربردی جنابعالی، شما را به عنوان مشاور رئیس حوزۀ هنری در حوزه «طنز» و «ادبیات فارسی» منصوب می‌کنم.

همچنین امیدوارم در مأموریت جدیدی که به شما محول شده است، گام‌های موثری در جهت رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوزان فرهنگ و ادب و زبان فارسی برداشته شود.

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری»

همچنین مشروح حکم معاون هنری حوزه هنری در انتصاب استاد ناصر فیض به عنوان مدیر «دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی» به شرح زیر است:

«هنرمند فرهیخته جناب آقای ناصر فیض

در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و البته دلسوزان فرهنگ و ادب کشور، توجه به زبان فارسی و گسترش و صیانت از آن بوده است. با توجه به ضرورت و اهمیت پاسداری از این سرمایه گران‌بها، بر همه ادیبان، صاحب‌نظران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگ و ادب و زبان واجب است تا بیش از پیش به این مهم همت گمارده و در جهت گسترش، پالایش و بهره گیری از ظرفیت‌های ترکیب سازی زبان فارسی گام بردارند.

نظر به شایستگی‌های هنری و سوابق ارزشمند و تجربه‌های گرانسنگ جنابعالی در عرصة فعالیت‌های فرهنگی-هنری و با پیش رو قرار دادن کارنامة وزین شما در عرصة شعر و ادب زبان فارسی؛ به موجب این حکم به عنوان «مدیر دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی» منصوب می‌شوید.

امید است تا از رهگذر تعامل با صاحب‌نظران و اساتید زبان فارسی و با اتکاء به تجارب، تخصص و توانمندی همکارانتان در مرکز آفرینش‌های ادبی، آن انجمن فصل تازه‌ای در عرصة حفظ، پالایش و گسترش زبان فارسی آغاز کند و روز به روز در مسیر تعالی و بالندگی این میراث گرانسنگ که هویت ملی ماست، گام برداشته و انشاءلله شاهد تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در انتقال پیام «اسلام انقلابی» از طریق زبان فارسی قوی و جاافتاده و پرظرفیت به جهانیان باشیم.

با آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون برای شما.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری»

همچنین متن حکم مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در انتصاب حسین عباس‌نژاد به عنوان مدیر «دفتر طنز حوزه هنری» به شرح زیر است:

«یکی از مقوله‌های بسیار مهم و یقیناً یکی از ضرورت‌های جامعه، لبخند است… زندگىِ بی‌شادی و بی‌لبخند، زندگی دوزخی است. زندگی بهشتی، زندگی با لبخند است.» رهبر انقلاب ـ (۱۱/۹/۸۳)

«فرهیخته ارجمند جناب آقای عباس حسین نژاد

دفتر طنز حوزه هنری از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز پرورش و رشد استعداد‌های طنز در ایران است که منشأ تحولات مهمی در عرصه طنز فارسی بوده و بسیاری از طنزپردازان و اساتید طنز کشور سابقه همکاری با این مرکز را دارند.

یکی از مأموریت‌های اصلی این مرکز با توجه به اهداف عالی حوزه هنری، شناسایی، پرورش و رشد استعداد‌های عرصه هنر و فرهنگ است تا بتوانند در مسیر غنای ادبیات فارسی و سایر رشته‌های هنری در حوزه طنز، در پناه معارف اسلامی و اصول فرهنگی و تربیتی انقلاب اسلامی حرکت کنند. این مهم با اتکاء به تصمیمات اعضاء محترم شورای سیاستگذاری دفتر طنز که مبین و تعیین‌کننده چارچوب‌های راهبردی آن دفتر خواهدبود، حاصل خواهدشد. ان‌شاءالله.

با توجه به هدف گذاری‌های فرهنگی و هنری در بیانیه گام دوم انقلاب و در جهت تحقق آرمان‌های متعالی آن در عرصه هنر متعهد، جنابعالی را که سال‌ها در عرصه طنز، صاحب تجربه بوده و فعالیت پیوسته‌ای در این حوزه دارید، به سمت مدیر «دفتر طنز حوزه هنری» منصوب می‌نمایم.

لازم است از هنرمند ارجمند و فرهیخته، جناب آقای ناصر فیض به خاطر مجاهدت و تلاش بی وقفه برای پیشبرد اهداف دفتر طنز در مدت زمان مدیریت ایشان بر این دفتر، صمیمانه قدردانی نموده و توفیقات روز افزون ایشان را از خداوند متعال خواهانم.

امید است با برنامه‌ریزی دقیق و راهبری شایسته و بهره مندی از تجارب هنرمندان و اعضاء محترم شورای سیاستگذاری آن دفتر برای تحقق این اهداف کوشش نمایید. ان‌شاءالله.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار