پیکر «محمدسرور رجایی» در خانه ابدی‌اش در قطعه شهدا آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر محمد سرور رجایی شاعر افغانستانی مقیم ایران برگزار و پیکر این مرحوم در قطعه ۲۹ بهشت زهرا آرام گرفت.
کد خبر: ۴۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ - 30July 2021

پیکر «محمدسرور رجایی» در خانه ابدی‌اش در قطعه شهدا آرام گرفت + تصاویربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمد سرور رجایی پژوهشگر و نویسنده افغانستانی، روز گذشته بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.

رجایی ۲۰ سال آخر عمر با برکتش را صرف جمع آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدای ایرانی جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس کرد.

پیکر این شاعر افغانستانی مقیم ایران صبح امروز (جمعه) با حضور شاعران و خانواده به سمت قطعه ۲۹ تشییع و در جوار شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی به خاک سپرده شد.

وحید جلیلی، علی‌محمد مودب، محسن مومنی‌شریف و جمعی از شاعران و اعضای خانه ادبیات افغانستان در مراسم تشییع این مرحوم حضور داشتند.

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی (ره) آثار منتشر شده از مرحوم رجایی است.

کتاب خاطرات «شهید دکتر سیدعلی شاه موسوی گردیزی» از فرماندهان جهادی افغانستان که به دست عوامل داعش ترور شد، دیگر محصول تلاش‌های محمد سرور رجایی است که به زودی منتشر خواهد شد. انتشار مجله «باغ» ویژه کودکان افغانستانی از دیگر ثمرات عمر مرحوم رجایی است.

مرحوم رجایی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیأت تحریریه مجله‌های سوره و راه بود و ده‌ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است.

او چندین دوره دبیری جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات افغانستان را نیز بر عهده داشت. مرحوم رجایی از حدود یک هفته قبل به علت ابتلا به در بیمارستان میلاد تهران بستری بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار