معاون هنری حوزه هنری:

«کاروان هنری روایت حبیب» از ظرفیت‌های ملی برای اجرای برنامه‌های خود بهره می‌برد

معلمی ضمن تشریح جزئیات فعالیت «کاروان هنری روایت حبیب» گفت: این کاروان هنری از ظرفیت‌های استانی و ملی برای اجرای برنامه در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشورمان بهره می‌برد.
کد خبر: ۴۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 02December 2021

روایت کاروان حبیب دارای ظرفیت‌های هنر کشوری است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجدالدین معلمی» معاون هنری حوزه هنری درباره «کاروان هنری روایت حبیب»، اظهار داشت: سال گذشته ستاد نکوداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی در حوزه هنری تشکیل شد؛ این ستاد از همان موقع فعالیت‌های تولیدی را آغاز کرد و تجربیاتی را به ما داد که امسال از آن‌ها استفاده کردیم.

وی گفت: یکی از آن تجربیات این بود که در مقطع شهادت سردار، تولیدات دستگاه‌ها، «ان‌.جی‌.او‌»ها و گروه‌های مختلف هنری متعدد و متکثر است و مردم به‌شدت تولیداتشان را در آن عرصه عرضه می‌کنند و تولیدات در آن عرصه به دلیل تعدد و تکثر تولید کمتر فرصت دیده شدن پیدا می‌کنند؛ لذا امسال پیش‌بینی کردیم که فعالیت‌هایمان را زودتر شروع کنیم و شکلش را تغییر بدهیم تا فعالیت‌هایمان از یک بُعد صرفاً تولیدی به یک سطح میدانی_تولیدی تغییر ماهیت پیدا کند؛ لذا تصمیم گرفتیم از ظرفیت استان‌هایمان استفاده کنیم و فعالیت‌ها را به سمت مردمی شدن ببریم؛ پس کاروان هنری را در نظر گرفتیم که با چرخیدن در فضای استان‌ها و محوریت قرار دادن شب‌های خاطره، خاطرات سردار شهید سلیمانی را در استان‌ها روایت کند و زمینه اجرای تولیداتی چون سرود، نمایش، نمایشگاه‌های عکس و پوستر و نقالی در میان مردم را فراهم کند. با این کار مخاطبِ هدف بیشتر با تولیدات حوزه هنری درگیر می‌شود و فرصت بیشتری برای تولیدات فرهنگی و هنری ما فراهم خواهد شد.

وی افزود: کاروان هنری مذکور که با عنوان «کاروان هنری روایت حبیب» شناخته می‌شود با همراهی نزدیک به ۵۰ نفر از عوامل و هنرمندانه طی ۲ روز قبل از برگزاری برنامه اصلی در قالب فعالیت‌های میدانی برنامه‌هایی را در سطح شهر‌های کشورمان اجرا می‌کند و با این کار مردم را به حضور در برنامه شب خاطره‌ای که در هر شهر یا استان برگزار خواهد شد، دعوت می‌کند.

معلمی افزود: اولین برنامه و افتتاحیه ما در کرمان خواهد بود و درخواست دادیم و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است که مراسم اختتامیه برنامه‌های کاروان هنری روایت حبیب در حسینیه امام خمینی (ره) و در محضر رهبری عزیز برگزار شود؛ البته این مسئله موقوف به این است که فرصت دیدار برایمان مهیا شود.

معاون هنری حوزه هنری بیان کرد: ما همراه با کاروان هنری روایت حبیب پس از برگزاری مراسم افتتاحیه از کرمان به اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان، مشهد و تهران خواهیم رفت. مجموعه رسانه‌ای‌مان از هر برنامه‌ای که برگزار می‌شود یک تصویر تهیه می‌کند. این تصویر در هفته منتهی به شهادت یعنی در دی‌ماه از رسانه ملی پخش خواهد شد.

معلمی گفت: ما از ظرفیت‌های استانی و ملی برای اجرای برنامه در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشورمان بهره می‌بریم.

بر اساس این گزارش «کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در ۱۰ استان کشورمان به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها