قالیباف:

ایران و سوریه همانند جنگ نظامی باید در جنگ اقتصادی نیز پیروز شوند

رئیس مجلس در دیدار بشار اسد گفت: باید با با تمرکز بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و حمایت از صنعتگران و تجار، همان‌گونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.
کد خبر: ۴۶۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ - 28July 2021

ایران و سوریه همانند جنگ نظامی باید در جنگ اقتصادی نیز پیروز شوندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر به سوریه و در دیدار رئیس جمهور این کشور با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه ملت‌های دوکشور در جریان است، چهار سال پیش‌ِروی ایران و سوریه را تاریخی و مهم توصیف کرد و اظهار داشت: باید با با تمرکز بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و حمایت از صنعتگران و تجار، همان‌گونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

قالیباف ضمن تبریک انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه گفت: انتخابات اخیر سوریه نشان دهنده اقتدار و پیروزی ملت سوریه بر تروریست‌ها پس از یک دهه جنگ و نبرد بود.

قالیباف با اشاره به روز‌های سختی که در تقابل با ترویست‌ها بر مردم سوریه گذشته است گفت: این پیروزی مهم نشان داد که اگر به خدا اعتماد کنیم و به مردم تکیه کنیم و بر اصول و مبانی خود بایستیم پیروزی قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات سوریه یک دوران جدید آغاز شده است گفت: هنوز از این مسئله چند هفته نگذشته و فرصت بسیار بزرگی در اختیار شما و ملت سوریه است چرا که فشار حداکثری بر دو ملت ایران و سوریه شکست خورده و ۴ سال پیش رو فرصتی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به دور از بوروکراسی‌ها و آغاز دوره‌ای جدید است.

وی افزود: دوره جدید در سوریه همزمان شده است با دوره جدید از شرایط سیاسی در ایران که مجلس یازدهم و دولت جدید با رویکردی متفاوت فعالیت خواهد کرد.

قالیباف فرصت پیش روی ایران و سوریه در دوره جدید برای غلبه بر جنگ اقتصادی را بسیار مهم و تاریخی توصیف کرد و گفت: برای به نتیجه رساندن قدرت نظامی و امنیتی و همه رشادت‌ها و مجاهدت‌هایی که برای غلبه بر تروریست‌ها انجام شده است باید کمک کنیم تا حوزه تجارت دوجانبه در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی با تمرکز بر بخش خصوصی دو کشور تقویت شود و اگر این فرصت را از دست بدهیم شرایط برای دو کشور سخت خواهد شد.

رئیس مجلس با بیان این که محور اصلی سفر من ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری است تاکید کرد: در این دوره و پس از پیروزی نظامی و امنیتی بر دشمن باید حوزه اقتصاد و تجارت و ارتقای روابط تجاری نقطه تمرکز دو کشور باشد و به مردم نشان دهیم که همانطور که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز می‌توانیم پیروز شویم.

لزوم توسعه همکاری‌های حوزه تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس مجلس و هئیت همراه با اشاره به تاکیدات دکتر قالیباف گفت: من نیز تقریبا همین دیدگاه‌های شما را دارم و بر این موارد تاکید می‌کنم.

بشار اسد با بیان این که ایران و سوریه شرکای اساسی هستند و برای روشن شدن نوع همکاری‌ها باید کمیته‌های مشترک ایجاد کنیم گفت: باید همکاری‌های حوزه تجاری و اقتصادی را توسعه دهیم.

رئیس جمهور سوریه با بیان این که به برکت ایستادگی‌هایی که در دهه گذشته داشته ایم افق پیش رو روشن است گفت: ملت ایران این رمز پیروزی را از چهار دهه قبل پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها