دیدار رئیس دانشگاه مذاهب با سفیر سوریه در ایران/ تاکید بر تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌ دشمنان

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با سفیر جدید سوریه در ایران دیدار و پیرامون مباحث مختلف از جمله جذب دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ - 25July 2021

دیدار رئیس دانشگاه مذاهب با سفیر سوریه در ایران/ تاکید بر تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌ دشمنانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سیدمحمد حسینی» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در سفارت سوریه با «شفیق دیوب» سفیر جدید این کشور در ایران دیدار و پیرامون مباحث مختلف از جمله جذب دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی گفت‌وگو کرد.

اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار گفت: بر این باوریم که با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران روابط دو کشور ایران و سوریه گرم‌تر و در فصل جدید روابط دو کشور در حوزه های علمی، فرهنگی و اقتصادی همکاریهای بیشتری صورت خواهد گرفت.

حسینی ضمن تبریک انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه، انتخاب مردم سوریه را نشانه شکست دشمنان دو کشور و پیروزی جریان مقاومت دانست.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور و همچنین تقویت محور مقاومت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکل کرونا، امکان سفر زائران ایرانی بعد از سالها جنگ و ناامنی و کرونا فراهم آید و روابط بین دو ملت مستحکم شود.

لزوم تشکیل جبهه واحد رسانه ای برای مقابله با توطئه ها و نمایان شدن حقایق

شفیق دیوب سفیر سوریه هم در این نشست ضمن حایز اهمیت دانستن همکاری های علمی گفت: روابط استراتژیک ایران و سوریه خوب است اما این روابط در حوزه های اقتصادی، علمی و سلامتی در حد انتظار نیست.

وی با اشاره به روابط فرهنگی ایران و سوریه افزود: اولویت کاری ما در زمینه علمی و فرهنگی ارتقا روابط است.

سفیر سوریه با اشاره به همکاری ایران و سوریه برای مقابله با تروریسم، تاکید کرد: ما در کنار هم با تروریست ها جنگیدیم و الان باید در حوزه اقتصاد باهم کار کنیم. شما شریک ما هستید و باید در حوزه های اقتصادی، علمی و فناوری، صنعتی و نیروی انسانی با هم همکاری داشته باشیم.

شفیق دیوب همکاری دانشگاهی دو کشور را حایز اهمیت دانست و گفت: ما در حوزه رسانه هم باید خیلی کار کنیم چون دشمنان سیاه نمایی می کنند، حدود ۷۵۰ رسانه ضد ما بود و شایعه می ساختند.

وی افزود: رسانه اهمیت بالایی دارد، هدف اصلی رسانه های دشمن، ملت سوریه و افکار عمومی جهان عرب است برای همین باید جبهه واحد رسانه ای محور مقاومت شکل گیرد تا واقعیت ها نمایان و توطئه ها خنثی شود.

سفیر سوریه در خصوص سفر مقامات دو کشور تاکید کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه می تواند موجب گسترش و تحکیم روابط دو کشور در حوزه های مختلف بشود و ما از آن استقبال می کنیم چون انجام چنین سفری پیامدهای مهم و نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: خیلی از دشمنان ما روابط ایران و سوریه را برنمی تابند و دنبال تخریب این روابط هستند، اما روابط مستحکم است و هیچ نظیر و بدیلی ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار