بلینکن: ایران هنوز تصمیم مهمی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نگرفته است

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه‌ای قطری تصریح کرد که هنوز اتخاذ تصمیمی مهم از طرف تهران برای بازگشت به برجام دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ - 29July 2021

بلینکن: ایران هنوز تصمیم مهمی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نگرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به شبکه قطری «الجزیره» گفت «ایران هنوز تصمیمی مهم برای بازگشت به توافق هسته‌ای نگرفته است.»

وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه کویت نیز درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد که مذاکرات وین برای احیای برجام نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت این روز‌های تونس از جمله بسته شدن دفتر شبکه الجزیره در این کشور پرداخت و مدعی شد: نگران انحراف تونس از مسیر دموکراتیکش هستیم. نگران سرکوب هر نوع آزادی بیان در تونس به ویژه آزادی مطبوعاتیم. قاطعانه در کنار آزادی بیان در هر جای و طبیعتا در تونس ایستاده‌ایم.

یکشنبه شب گذشته، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در اقدامی ناگهانی، نخست‌وزیر را برکنار و فعالیت پارلمان این کشور را به مدت یک ماه به تعلیق درآورد.

بسیاری از رقیبان و مخالفان سیاسی او، به ویژه حزب‌های النهضه و قلب تونس، این اقدام را «کودتا» توصیف کردند و خواستار به خیابان آمدن مردم برای پس گرفتن انقلابی که در سال ۲۰۱۱ انجام دادند، شدند.

وزیر خارجه آمریکا درباره یمن هم ادعا کرد: پایان دادن به جنگ در یمن با فشار یک دکمه امکان‌پذیر نیست و برنامه سعودی برای تحقق صلح در این کشور را ارج می‌نهیم.

امروز سخنگوی انصارالله گفت، آمریکا کاملا در کنار ائتلاف متجاوز ایستاده و هر زمانی که نیرو‌های ائتلاف در میدان شکست می‌خورند گفتمان واشنگتن تغییر می‌کند و به آتش‌بس فرا می‌خواند.

وی درباره تحولات افغانستان مدعی شد: در تحقق اهدافمان در افغانستان تا حد زیادی موفق بودیم و نزاع در افغانستان راه‌حل نظامی ندارد.

«فیلیپ جرالدی» مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با توجه به نزدیک شدن زمان تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و همچنین با توجه به درخواست‌های عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور، در ارزیابی حضور نظامی تقریباً ۲۰ ساله آمریکا و عملیات‌های این کشور گفت ایالات متحده تریلیون‌ها دلار را در این جنگ‌ها به باد داد در حالی که نتوانست به هیچ هدفی برسد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها