هاوانا:

تحریم ابزار آمریکا برای توجیه محاصره اقتصادی کوباست

همزمان با تحریم‌های جدید واشنگتن علیه پلیس و نیرو‌های مسلح هاوانا، وزیر خارجه کوبا ضمن رد کردن اقدامات آمریکا، از آن‌ها به‌عنوان توجیهی برای تداوم محاصره و منع مراودات تجاری با کشورش یادکرد.
کد خبر: ۴۶۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ - 31July 2021

هاوانا: تحریم ابزار آمریکا برای توجیه محاصره اقتصادی کوبا است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌ داری آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید علیه پلیس انقلاب ملی کوبا و همچنین رئیس و معاون این نیرو، برگ جدیدی را در ادامه تحریم‌های ظالمانه در برابر این کشور گشود.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در همین رابطه اظهار داشت: من قاطعانه گنجاندن پلیس انقلاب ملی و رئیس و معاون آن را در فهرست غیرقانونی (تحریم‌های) آمریکا رد می‌کنم. از این اقدامات ظالمانه که با اطلاعات نادرست و ستیزه‌جویی همراه شده است جهت توجیه محاصره غیر انسانی و منع داد و ستد با کوبا استفاده می‌شود.

همزمان با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا ضد کوبا، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده پس از دیدار با فعالان سیاسی کوبایی اعلام کرد که واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه برخی مقام‌ها و نهاد‌های کوبایی (به بهانه سرکوب مردم در اعتراضات اخیر این کشور) ادامه می‌دهد.

رودریگز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، افزود: دیدار جو بایدن با مخالفان دولت هاوانا ظاهرسازی و فریبکاری جهت توجیه عملیات تغییر حکومت در کوبا است. وی ادامه داد که دولت آمریکا فقط به ماشین انتخاباتی (ایالت) فلوریدا علاقه دارد و ادعا‌های مردم کوبا و دیگر رأی دهندگان را نادیده می‌گیرد.

اشاره رودریگز به کوبایی‌های مقیم ایالت فلوریدای آمریکا است که همراستا با سیاست‌های واشنگتن خواستار تغییر حکومت در کوبا هستند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار