آزادی۱۱۰ تن از بانوان زندانی توسط مرکزنیکوکاری شهدای مدافع حرم

۱۱۰ تن از بانوان زندانی با عید غدیر خم توسط مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و قرارگاه جهادی شهید گودرزی آزاد شدند.
کد خبر: ۴۶۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 31July 2021

آزادی۱۱۰ تن از بانوان زندانی توسط مرکزنیکوکاری شهدای مدافع حرمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۱۱۰ تن از بانوان زندانی با عید غدیر خم توسط مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و قرارگاه جهادی شهید گودرزی آزاد شدند. شهناز نیایش‌فر عضو قرارگاه جهادی شهید گودرزی اظهار داشت: همان طور که می‌دانید خدمت به خلق از والاترین مظاهر عبادت است. حضرت رسول اکرم (ص) هم در حدیثی فرمودند: «من سعی فی حاجة أخیهِ المـؤمن فکأنّما عبد الله تسعة آلاف سنة صائماً نهاره، قائماً لیله»؛ «هر شخصی که در برآوردن نیاز به برادر مؤمنش تلاش کند، گویا ۹ هزار سال خداوند را عبادت کرده، در حالی که روز‌ها را روزه داشته و شب‌ها را زنده نگه داشته است.»

وی افزود: قدم نهادن در این راه و کمک به مومنان نیازمند، معامله با خدای متعال است که باعث اثربخشی و ثواب و اجر آن توسط قادر بی‌همتا می‌شود. من این کار را وظیفه انسانی خودم دانستم که در راستای یاری رساندن به خلق‌الله قدم بردارم و هرجا که نیازمندی به چیزی احتیاج داشت با کمال میل در خدمت او باشم.

عضو قرارگاه جهادی شهید گودرزی بیان کرد: در آموزه‌های دینی و اخلاق بشری و در همه ادیان، به صراحت بیان شده است که روح همه انسان‌ها متصل به ذات بی‌کران الهی، سرچشمه نور و رحمت بی‌انتهای اوست. اگرچه انسان‌ها جمیعا فارغ از موفقیت اما همه آن‌هایی که به یک ریسمان و ذات بیکران متصل هستند؛ کمک به دیگر استفاده از خشنودی فرد نیازمند و خانواده‌اش و همچنین انرژی مثبت در جامعه، رضایت حق تعالی را ایجاد می‌کند که تبلور این رضایت‌مندی را در کانون مهر جهان ر انمایان می‌کند و این برای این است که او قلب شما را دوست دارد و این کار باعث احساس شادمانی و همچنین آرامش می‌شود. 

وی با بیان این موضوع از نظر علمی هم به اثبات رسیده است، ادامه داد: محققان دانشگاه پیتسبرگ دریافته‌اند که احساس رضایت از ناشی از کمک به دیگران به قسمت‌های دیگر کمک می‌کند تا در مغز انسان به فعالیت واداشته شوند. یافته‌های این دانشمند نشان می‌دهد که کمک و یاری رساندن به دیگران در آن قسمت از مغز را که قبلاً با دوستی و رفتار مربوط به مراقبت والدین در ارتباط بوده، فعال می‌کند. در عین حال، وقتی که ما به همنوعان خود کمک می‌کنیم، فعالیت «آمیگدال» کاهش می‌یابد. آمیگدال ساحه از مغز استفاده می‌کند که باعث ایجاد فشار در برابر ترس و استرس می‌شود و در نهایت اگر بخواهید به صورت عامیانه بیان کنید، کمک به دیگران باعث آرامش واقعی می‌شود.

نیایش‌فر در پاسخ به این مسئله که ممکن است «شما را مجبور به پاسخگویی در قبال مسئولیت‌تان کنند، چرا که اگر جایگاه واقعی داشته باشید، این کار را انجام می‌دهید»، اذعان داشت: اگر می‌دانید بهتر است به دیگران کمک کنید تا یک نوع ورزش و ممارست روح باشد، آن فرد انسان است؛ انسانی که فقط در راه کمک به دیگران پیش قدم بوده و منتخب مسئولین و دولت‌ها نیست. رسیدگی به درد بخشی از جامعه با روحیه ایثارگری و همچنین پیشی گرفتن از بیماری، آن هم در شرایط فعلی و سخت اقتصادی، باعث باز شدن و تقویت خصیصه‌های انسانی نابود در نسل جوان می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور و لزوم مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن در این زمینه، فرمودند: «علاج چیست؟ علاج این است که یک ملّت درون خود تلاشی کند و کاری کند که دشمن را که حتمی است، اثر نگذارد یا کم اثر بگذارد علاج این است.»

عضو قرارگاه جهادی شهید گودرزی درباره طرح آزادی ۱۱۰ بانوی زندانی تشریح کرد: در سوره مبارکه بلد یکی دیگر از بهترین کار‌ها برای نیکی کردن، آزادی بردگان است. در این روزگار که برده از بین رفته است و دیگر به شکل به شکل گذشته وجود ندارد، آزادی بردگان، آزادی انسان‌ها است که به واسطه خطای سهوی و ناخواسته در زندان به سر می‌برند. اختلاف بزرگ این دسته از عزیزان با دیگر نیازمندان در این است که در حبس به سر می‌برند و امکان تلاش در سطح جامعه برای رفع گرفتاری و مشکلات آن‌ها وجود ندارد. از این رو، چشم کمک و یاری‌جویی این هموطنان و خانواده آن‌ها به دستان پرمهر خیرین عزیز است. از طرفی سال گذشته بنده به صورت خیلی ناشناخته برای رضایت، خشنودی خداوند و آرامش قلبی خودم مقدمات آزادی چند تن را ضمانت می‌کردم و آزادی این بندگان خدا برای من از هزاران تفریح دیگر ​​لذت‌بخش‌تر است.

وی در خصوص دستیابی به برکات کمک به دیگران کمک می‌کند تا در زندگی اش گفت: کمک به دیگران باعث گسترده‌شدن پنجره رحمت الهی به روی انسان و وسعت خوان نعمت او می‌شود. گسترده‌تر شدن این سفر هم باعث نزول برکات بیشتر در آن می‌شود. علاوه بر توصیه‌های مکرر برای کمک به دیگران در جهت جلوگیری از بلا و گرفتاری‌های روزمره، محققان در تحقیقات خود نشان می‌دهند که انسان‌های خیر در طول مدت استفاده از بیماری‌های لاعلاج، استرس و بیماری‌های قلبی، عروقی و روحی و روانی در امان هستند.

نیایش‌فر یادآوری شد: وقتی انسان به این باور برسد که زندگی مادی همیشه همراه او نیست و تنها اعمال و رفتار حسنه که توشه دنیا و آخرت باشند، بدون هیچ نگرانی و دغدغه فکری به آسانی از مادیات دل کند و از آن انفاق کرد. در مقابل خداوند هم صدچندان این انفاق را به بنده‌اش عطا خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که افراد خیر که از اموالشان برای یاری رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، خود را تحت تأثیر قرار دهند. کمک به دیگران در واقع سهیم کردن دیگر افراد جامعه در بخشی از لطف و عنایت الهی است. تنها خواهش بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه این است که هر انسانی به اندازه سهم خود برای کمک به همنوع خود قدم بردارد. در این صورت است که او معنای واقعی آرامش و انسان دوستی و صلح را درک خواهد کرد.

انتهای پیام / 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار