دیدار سفیر جمهوری صربستان در ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

«دراگان تودوروویچ» ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۶۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ - 03August 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «دراگان تودوروویچ» سفیر جمهوری صربستان، روز دوشنبه ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با «علیرضا تابش»، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به سفیر صربستان به مرور پیشینه روابط سینمایی بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.

سفیر صربستان در تهران نیز ضمن اشاره به تفاهم‌نامه فی ما بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی، بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه همکاری های سینمایی تأکید کرد.

وی با تاکید بر رابطه حسنه دو کشور از همکاری در خصوص تولید مشترک استقبال کرد و آمادگی خود را برای همیاری و مساعدت برای تسریع و پیشبرد پروژه‌های مشترک اعلام کرد.

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سابقه دیرین همکاری های بین جشنواره‌ای به ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره فیلم فجر با جشنواره‌ها و نهادهای تخصصی سینمای صربستان، بر گسترش روابط و همکاری های سینمایی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده تأکید کرد.

وی با برشمردن مشکلات فراوان در پیشبرد تولیدات مشترک، گفت: اراده جدی ما تسهیل فرایند تولید مشترک با دیگر کشورهاست و طی سال‌های گذشته این روند در بنیاد سینمایی فارابی تثبیت شده و امیدواریم که پروژه فی ما بین صربستان و ایران هر چه زودتر با طی کردن مراحل آماده سازی، اجرایی شود.

سفیر صربستان نیز با بیان اینکه ایران به مثابه کشور دوست و همسو است، گفت: حضور رئیس مجلس صربستان به عنوان مقام بلند مرتبه و نماینده کشورمان در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران نشانه ای از علاقه صربستان برای استمرار و گسترش روابط فی ما بین است.

در این دیدار «رائد فریدزاده» معاون بین‌الملل بنیاد و «فهیمی فر» به نمایندگی از وزارت امور خارجه حضور داشتند.

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای صربستان بهمن ۱۳۹۷ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین دو کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که برگزاری هفته‌های فیلم، تولید مشترک، تبادل فیلم، کارگاه‌های آموزشی و همکاری بین‌ جشنواره ای از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها