عراق از اجرای توافق تسلیحاتی خود با روسیه خبر داد

روسیه اجرای توافق تسلیحاتی با عراق در سال 2012 را با تحویل برخی از تسلیحات به دولت این کشور آغاز کرد.
کد خبر: ۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵ - 18October 2013

عراق از اجرای توافق تسلیحاتی خود با روسیه خبر داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"، "علی موسوی" یکی از معاونان نخست وزیر عراق اعلام کرد روسیه اجرای توافق چند میلیارد دلاری تسلیحاتی دوجانبه با عراق را با تحویل برخی از تسلیحات به دولت عراق آغاز کرده است.

به موجب توافق بیش از چهار میلیارد دلاری میان عراق و روسیه برای همکاری در زمینه امور دفاعی و تکنولوژی در سال 2012 قرار است روسیه حجم گسترده ای از تسلیحات مورد نیاز دولت عراق را فراهم نماید که روند اجرای این توافق آغاز شده است.

در این رابطه علی موسوی یکی از مقامات دولت عراق گفت: "هر چند ابهاماتی در مورد توافق تسلیحاتی دو کشور وجود داشت اما روسیه مراحل آغازین این قرار داد را با تحویل 10 فروند هلیکوپتر به عراق آغاز کرده است".

گفتنی است بخش عمده ای از تسلیحات خریداری شده عراق از روسیه دارای کاربردهای ضدتروریستی می باشند و با توجه به وضعیت امنیتی عراق به نظر می رسد هدف اصلی دولت عراق از خرید این حجم از تسلیحات استفاده از آنها در مبارزه با گروه های تروریستی می باشد.

شایان ذکر است همزمان با توافق دو کشور برای انعقاد این قرار داد تسلیحاتی گسترده در سال 2012 مخالفت هایی به خصوص از جانب امریکا علیه آن مطرح شد ولی با اجرای برخی مفاد این قرار داد به نظر می رسد این مخالفت ها و فشارها تاثیری در روند اجرای توافق میان روسیه و عراق نداشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها