سردار کارگر در آیین رونمایی از کتاب‌ سازمان انتقال خون ایران:

رزمندگان صف اول اهداء خون در دوران دفاع مقدس بودند/ فعالیت در سازمان انتقال خون خدمتی جهادگونه است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس با تاکید بر اینکه رزمندگان در صف اول اهداء خون در دوران دفاع مقدس بودند، گفت: رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از اولین و پیش قدم‌ترین گروه‌هایی بودند که برای اهدا خون همواره داوطلب می‌شدند.
کد خبر: ۴۷۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ - 04August 2021

رزمندگان صف اول اهداء خون در دوران دفاع مقدس بودند/ فعالیت در سازمان انتقال خون خدمتی جهادگونه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس در آیین رونمایی از سه کتاب‌ سازمان انتقال خون ایران ضمن تبریک سالروز تاسیس این سازمان اظهار داشت: فعالیت در سازمان انتقال خون یک نوع امانت‌داری است؛ مردم طی یک فرایند با نیت الهی و برای کمک به نیازمندان بخشی از خون خود را اهداء می‌کنند و سازمان انتقال خون نیز دوباره آن خون را به مردم بازمی‌گرداند.

سردار کارگر به توصیه‌های دین شریف اسلام برای کمک به هم‌نوعان اشاره کرد و افزود: علاوه بر جایگاهی که در اسلام برای کمک به همنوع در نظر گرفته شده است؛ اهداء خون جایگاه و ارزش ملی دارد. شاید خدمات سازمان انتقال خون ایران به لحاظ ساختاری و رفتاری به‌طور شایسته قدر دانسته نشده باشد؛ اما این خدمات همانند خدمات و مجاهدت‌های شهدا و جانبازان، ذخیره آخرت خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی جایگاه و اهمیت انتقال خون را وظیفه‌ای همگانی دانست و با تاکید بر اینکه مردم شاهد خدمات مهم سازمان انتقال خون ایران هستند، گفت: یکی از مراکز مورد اعتماد مردم سازمان انتقال خون ایران است؛ مردم به این سازمان اعتماد کامل دارند و به‌خاطر همین اعتماد است که گرانمایه‌ترین عنصر حیاتی انسان یعنی خون را بدون چشم‌داشت در این سازمان اهدا می‌کنند.

وی رزمندگان دوران دفاع مقدس را اولین اهداء کنندگان خون در کشور معرفی و تاکید کرد: رزمندگان در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی از اولین و پیش قدم‌ترین گروه‌هایی بودند که برای اهداء خون همواره داوطلب می‌شدند. 

سردار کارگر عنصر دین را عامل مهم اهداء بدون چشم‌داشت خون معرفی کرد و گفت: همانطور که شاهدیم در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر مردم تمایل بیشتری برای اهداء خون دارند که این نشان دهنده تاثیر عنصر معنویت، دین و انگیزه‌های معنوی برای اهداء خون است. سازمان انتقال خون همواره از این مناسبت‌ها استفاده می‌کند و هرگاه در چنین ایامی اعلام عمومی درخصوص کمبود خون مطرح می‌شود، مردم به میدان می‌آیند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت در سازمان انتقال خون ایران را خدمت جهادگونه دانست و با تاکید براینکه سازمان انتقال خون را در خط مقدم جهاد فی‌سبیل الله می‌دانیم، گفت: باید بیشتر قدر سازمان انتقال خون ایران را بدانیم؛ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه‌های سراسر کشور آماده انعکاس خدمات این سازمان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند. 

سردار کارگر در ادامه به افزایش پنج برابری انتقال خون در دوران دفاع مقدس  اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های سازمان انتقال خون ایران نیازمند کار تحلیلی و نظرسنجی است که باید در معرض نظرسنجی مردم قرار گیرد. جا دارد این سازمان تعاملی سازنده با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص این موضوع مهم داشته باشد تا تلاش این سازمان در انتقال خون در سریال‌ها و آثار نمایشی به‌نحو احسن منعکس شود. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها