پروژه جدید تل آویو برای اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری و قدس

یک روزنامه رژیم صهیونیستی از طرح جدید این رژیم برای اخراج شمار بیشتری از خانواده‌های فلسطینی از کرانه باختری و قدس و تصاحب اراضی و املاک آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ - 05August 2021

پروژه جدید تل آویو برای اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری و قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که دولت اشغالگر اسرائیل در حال اجرای پروژه‌ای برای اخراج خانواده‌های فلسطینی بیشتر از کرانه باختری و قدس اشغالی است.

به نوشته «العربی الجدید»، این روزنامه در شماره امروز خود (پنج‌شنبه - ۵ آگوست)، نوشت که هیأت مدیره بنیاد «صندوق قومی» امروز، طرح ثبت هزاران معامله خرید املاک و زمین را تصویب می‌کند. به ادعای این بنیاد، اسناد اراضی و املاک مذکور به قبل از ۱۹۴۸ در قدس اشغالی و بعد از جنگ ۱۹۶۷ در کرانه باختری باز می‌گردد.

بنا بر این گزارش، ثبت این معاملات می‌تواند به اخراج شمار بیشتری از خانواده‌های فلسطینی از منازلشان در قدس به این بهانه که در اراضی یهودیان ساخت‌وساز کرده‌اند، منجر شود.

به اعلام هآرتص، بنیاد مذکور ۵۳۰ معامله در کرانه باختری و ۲۰۵۰ معامله دیگر در قدس را ثبت خواهد کرد و این امر به «اداره اراضی اسرائیل» این حق را خواهد داد که خانواده‌های فلسطینی ساکن این مناطق را اخراج کند. برخی از این املاک در محله‌های «الشیخ جراح» و «بیت حنینا» واقع شده‌اند. همان‌طور که این اداره پیشتر نیز خانواده‌های فلسطینی را از بیت لحم و شهرک سلوان با همین ادعا، که در اراضی که پیش از سال ۱۹۴۸ متعلق به یهودیان بوده، اخراج کرده است.

برخی از املاک مذکور در مناطق A , B در کرانه باختری که تحت اختیارات و کنترل مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین است، واقع شده‌اند.

هاآرتص ماه پیش نیز با انتشار تحقیقی نوشت که وزارت امنیت اسرائیل صندوق قومی یهودیان را مأمور خرید اراضی در کرانه باختری با هدف تحویل آن به شهرک‌های صهیونیست‌نشین موجود در آن کرده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون شمار زیادی از خانواده‌های فلسطینی را از قدس به بهانه ساخت‌و‌ساز در اراضی یهودیان طرد کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار