دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با معاون سنا جمهوری قزاقستان:

فرصت‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران قزاقستانی در ایران وجود دارد

رضایی گفت: بنادر جنوبی ایران، قزاقستان را به هندوستان و کشور‌های اروپایی و آفریقایی وصل می‌کند.
کد خبر: ۴۷۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 06August 2021

فرصت‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران قزاقستانی در ایران وجود داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با عسکر شکیراف معاون سنا جمهوری قزاقستان دیدار و بر پیوند دیرینه و دوستی ملت‌های ایران و قزاقستان تاکید کرد.

در این دیدار رضایی با خوش آمدگویی به معاون سنا جمهوری قزاقستان گفت: تشکر می‌کنیم که شما و همراهانتان در مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی شرکت کردید. سابقه پیوند و همکاری میان ایران و قزاقستان توام با صلح و برادری بسیار طولانی است.

رضایی افزود: ما هیچگاه با یکدیگر وارد نزاع و درگیری نشده‌ایم. بعد از انقلاب اسلامی و بعد از فروپاشی شوروی، روابط ما بسیار خوب بوده است. نمونه آن مذاکرات آستانه است که به میزبانی شما برای تحولات منطقه‌ای رایزنی‌های خوبی انجام شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما از ارتقاء همکاری‌ها و نقش آفرینی بیشتر قزاقستان در تحولات منطقه‌ای، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در موضوعات همکاری‌های اقتصادی هم خواهان رشد ارتباطات میان ایران و قزاقستان هستیم. شما اراضی کشاورزی و معادن بسیار خوبی دارید. ایران می‌تواند در این امور با شما سرمایه گذاری مشترک داشته باشد. فرصت‌های خوبی از نظر اقتصادی برای تجار و سرمایه گذاران شما در ایران وجود دارد. بنادر جنوبی ما شما را به هندوستان و کشور‌های اروپایی و آفریقایی وصل می‌کند.

رضایی همچنین گفت: راه آهن ایران، ترکمستان و چین می‌تواند حجم زیادی از تولیدات شما را به ایران و فراتر از ایران برساند. این مسیر متاسفانه الان بسته است و می‌توان در دولت جدید، آن را بازگشایی کرد. استفاده از این راه آهن برای همه کشور‌های منطقه مفید خواهد بود. دریای خزر هم امکان خوبی برای همکاری بیشتر ما و شما است.

وی ادامه داد: ما حامی پیشرفت قزاقستان هستیم. ما از ناامنی و جنگ و چالش درمنطقه دوری می‌کنیم و طرفدار صلح و امنیت در جهان به‌ویژه منطقه آسیای مرکزی و قفقاز وغزب آسیا هستیم.

معاون سنا جمهوری قزاقستان نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران و ملاقات با محسن رضایی گفت: برای ما حضور در مراسم تحلیف و پیگیری روابط با ایران بسیار با اهمیت است. ما از جایگاه بالای مجمع تشخیص مصلحت نظام مطلع هستیم. از جنابعالی برای این دیدار قدردانی می‌کنیم. از سوی رئیس جمهور قزاقستان، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امیدواریم دو ملت دوست یعنی ایران و قزاقستان به هم نزدیک‌تر شوند. ما از همکاری برادرانه با ایران استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار