تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت ظرفیت‌های سیکا در مواجهه با تروریسم و افراط‌گرایی

وزیر امور خارجه در دیدار مدیر اجرایی کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا ضمن مهم خواندن نقش سیکا در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر ظرفیت‌های این سازمان در مواجهه با موضوعات منطقه‌ای به ویژه تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 05June 2022

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت ظرفیت‌های سیکا در مواجهه با تروریسم و افراط گراییبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «غیرت ساریبای» مدیر اجرایی کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) که در تهران به سر می‌برد، بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن مهم خواندن نقش سیکا در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر ظرفیت‌های این سازمان در مواجهه با موضوعات مهم منطقه‌ای به ویژه تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.

وی حمایت اصولی جمهوری اسلامی ایران از تقویت و ارتقای جایگاه سیکا و ابتکارات آن را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روابط و همکاری‌های خوب بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان را ستود.

در این دیدار، مدیر اجرایی سیکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های منطقه‌ای سیکا، با ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه به تشریح برنامه‌های پیش روی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا و از جمله برنامه‌ریزی برگزاری ششمین نشست سران کشور‌های عضو سیکا در مهرماه ۱۴۰۱ و ابتکار تبدیل سیکا به یک سازمان بین‌المللی پرداخت.

ساریبای همچنین عضویت شخصیت‌ها و نهاد‌های ایرانی در سازوکار‌های سیکا را مهم خواند و از آن استقبال کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به نفوذ نامیمون رژیم صهیونیستی در سازوکار‌های منطقه‌ای توجه لازم داده شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها