انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل حفظ آثاردفاع مقدس کردستان با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار با رویکرد کتاب و کتابخوانی منعقد شد.
کد خبر: ۴۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ - 07August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار با رویکرد کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: تعامل در بحث فرهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی‌های دو طرف می‌تواند دریچه تازه‌ای در خدمت رسانی به مردم و مراجعان ایجاد کند.

وی گفت: این تفاهم نامه در خصوص همکاری دو نهاد در زمینه‌های ادبی، فرهنگی و ایجاد نمایشگاه دایمی در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و با مشارکت کتابخانه‌های عمومی خواهد بود. با توجه به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان سالیانه میزبان راهیان نور از سایر استان‌ها و داخل استان است ظرفیت خوبی را میتوانیم برای بازدید کتاب‌ها داشته باشیم.

مالکی با اشاره به توجه ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: این نهاد هر سال بالغ بر ۵۰ الی ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌کند. این کتاب‌ها مشتمل بر خاطرات رزمندگان و ایثارگران و همچنین رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی خواستار ایجاد بخش ویژه کتاب‌های دفاع مقدس در برخی از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار، ازخود گذشتگی و آشنایی نسل جدید با وقایع زمان جنگ با بهره گیری از کتاب می‌تواند تاثیر به سزایی در ارتقای سطح بصیرت و آگاهی جامعه در این حوزه داشته باشد. امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث ترویج کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی شود.

توجه ویژه اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان به مقوله کتاب امری مهم و قابل تقدیر است

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در ادامه با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در سال‌های گذشته نقش بسیار مهمی در نگهداری، پاسداشت و نشر ایثارگری‌های دفاع مقدس داشته است، افزود: توجه ویژه این نهاد به مقوله کتاب امری مهم و قابل تقدیر است.

وی بر لزوم امضای تفاهم نامه مشترک میان کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: این تفاهم نامه می‌تواند به همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر کمک شایانی بکند. این امر در کمک به نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه فرهنگی بسیار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار