فرماندار سنندج:

اهمیت کتاب باید برای نسل جوان احیا شود

«عسگری» با تأکید بر اینکه اهمیت کتاب باید احیا شود، گفت: جشنواره رضوی را اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی است و باید نسل جوان به‌جای گذراندن وقت خود در فضای مجازی، به کتابخوانی بپردازند.
کد خبر: ۵۱۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 19April 2022

اهمیت کتاب باید احیا شودبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «حسن عسگری» فرماندار سنندج در اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران و اهالی فرهنگ و هنر در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران این برنامه فاخر صمیمانه تشکر می‌کنم. یکی از دغدغه‌های بشریت در طول تاریخ دانستن و افزایش آگاهی بوده چراکه انسان‌ها کنجکاو و دنبال افزایش علم و شناخت و معرفت متناسب با محیط خود هستند.

فرماندار مرکز استان کردستان با بیان اینکه مطالعه و استفاده از تجربیات و دانش یکدیگر منجر به ارتقای دانش و آگاهی و علم انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: کتاب بسیار ارزشمند و حاصل تجربیات سال‌ها اساتید بوده که در اختیار علاقمندان و فعالان ایک عرصه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: وجود آستان مقدس رضوی در ایران از همه لحاظ به ویژه برای ارتقای حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی منشا خیر و برکات است.

عسگری برگزاری جشنواره رضوی را اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور به‌ویژه استان کردستان دانست و افزود: حضور چهار هزار نفر از کردستان در این جشنواره مایه بسی خوشحالی است و امید می‌رود برنامه‌های این حوزه با برنامه‌ریزی بیشتر دنبال شود.

وی ترویج فرهنگ‌ کتابخوانی را موضوع بسیار با اهمیت و نیاز روز دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه فضای مجازی گسترش پیدا کرده اما نباید کتاب کنار گذاشته شود چراکه کتاب مکتوب، مطالب آن مشخص و چارچوب‌های خاص خود را داشته و همه می‌توانند از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج کتابخوانی داشته و می‌طلبد بیشتر به این حوزه کمک کند، اذعان کرد: متأسفانه این روزها فضای مجازی رها شده و هر کسی با هر هویتی در این فضا فعالیت کرده و مدیریتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت کتاب باید احیا شود، تصریح کرد: باید نسل جوان به‌جای گذراندن وقت خود در فضای مجازی، به کتابخوانی بپردازند.

عسگری با یادآوری اینکه کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب، استان فرهنگی است، افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از همین شاخصه‌هاست و باید به همت دستگاه‌های فرهنگی و علاقمندان و فعالان این حوزه، سرانه مطالعه و کتابخوانی ارتقا داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار