امریکا و روسیه اعلام کردند؛

زمان دقیق برگزاری کنفرانس صلح سوریه تعیین نشده است

در حالی که معاون نخست وزیر سوریه گفته بود مذاکرات ژنو دو در اواخر ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، امریکا و روسیه اعلام کردند هنوز زمان دقیق برگزاری کنفرانس صلح سوریه مشخص نشده است.
کد خبر: ۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵ - 18October 2013

زمان دقیق برگزاری کنفرانس صلح سوریه تعیین نشده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، در حالی که "قدری جمیل" معاون نخست وزیر سوریه روز گذشته گفته بود کنفرانس صلح سوریه در اواخر ماه آینده میلادی برگزار می شود و طی هفته های گذشته نیز مقامات امریکایی بر برگزاری سریع تر این کنفرانس تاکید کرده بودند، روسیه و امریکا طی مواضع مشترکی اعلام کردند هنوز زمان دقیقی برای برگزار کنفرانس تعیین نشده است و یکی از دلایل این موضوع نیز به برگزاری کنفرانس کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" در روزهای آینده بر می گردد.

در واقع در شرایطی که دولت سوریه تلاش دارد با برگزاری سریع تر این کنفرانس زمینه لازم برای حل بحران از طریق سیاسی را فراهم نماید، با مخالفت هایی از سوی برخی گروه های شورشی و برخی کشورهای حامی آنها روبرو است.

در این رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تکذیب تعیین زمان دقیق برگزاری کنفرانس ژنو دو برای حل بحران سوریه تاکید کرد سازمان ملل بعد از هماهنگی با همه طرفین بحران زمان کنفرانس را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز با بیان سخنانی مشابه گفته است: "هر چند چند تاریخ مورد بحث قرار گرفته است اما هنوز زمان دقیق برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه تعیین نشده است و زمان برگزاری آن توسط سازمان ملل اعلام خواهد شد".

گفتنی است یکی از دلایل اصلی عدم برگزار کنفرانس ژنو دو به منظور دستیابی به توافقی برای حل بحران سوریه به مواضع شورشیان در عدم مشارکت در این مذاکرات و همچنین اختلافات میان آنها بر می گردد. البته موضوع برگزاری نشست کشورهای عربی و غربی حامی شورشیان در روزهای آینده، موسوم به گروه دوستان سوریه در لندن نیز عامل دیگری است که احتمالا باعث تاخیر در برگزار مذاکرات صلح سوریه شده است.

نظر شما
پربیننده ها