نشست سه جانبه آمریکا، روسیه و سازمان ملل در مورد سوریه

نمایندگان امریکا، روسیه و سازمان ملل در اوایل ماه آینده میلادی نشستی سه جانبه به منظور آمادگی برای برگزاری کنفرانس صلح ژنو دو برگزار می کنند.
کد خبر: ۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶ - 19October 2013

نشست سه جانبه آمریکا، روسیه و سازمان ملل در مورد سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از"راشا تودی"، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به ضرورت برخی هماهنگی ها برای برگزاری و همچنین نتیجه بخش بودن کنفرانس صلح ژنو دو در مورد سوریه گفت نمایندگان امریکا، روسیه و سازمان ملل در اوایل ماه آینده میلادی به منظور آمادگی برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه نشستی سه جانبه برگزار می کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره آمادگی و انعطاف روسیه برای دستیابی به اجماعی با دیگر بازیگران گفت قبل از برگزرای کنفرانس صلح ژنو دو از برخی موضوعات باید ابهام زدایی شود و نشست سه جانبه در اوایل ماه آینده میلادی می تواند کمک زیادی به این امر نماید.

گاتیلوف در این ارتباط همچنین خاطر نشان کرد در وهله نخست تعیین زمانی برای برگزاری کنفرانس در اولویت قرار ندارد و در ابتدا باید به فهم مشترکی در مورد چگونگی برگزاری کنفرانس صلح و حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن دست یافت.

گفتنی است این اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در حالی بیان شده است که طی روزهای اخیر اظهارنظرات متفاوتی در مورد زمان برگزاری کنفرانس صلح ژنو دو و همچنین مشارکت یا عدم مشارکت برخی گروه های شورشی مطرح شده است. همچنین شایان ذکر است در حالی که امیدهای زیادی در رابطه با نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح ژنو دو وجود دارد به نظر می رسد برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان و برخی گروه های تندرو در میان شورشیان تمایل چندانی به حل بحران با استفاده از یک راهکار غیرنظامی و سیاسی ندارند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار