مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

آزادگان سرافراز با مجاهدت و صبوری سربلند و مفتخر تاریخ هستند

مرتضوی در مورد بزرگداشت رشادت‌های آزادگان گفت: آزادگان سرافراز با مجاهدت و صبوری در زندان‌های رژیم بعث امروز سربلند و مفتخر تاریخ هستند.
کد خبر: ۴۷۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ - 09August 2021

آزادگان سرافراز با مجاهدت و صبوری سربلند و مفتخر تاریخ هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران امروز (دوشنبه) در پنجمین نشست شورای معاونان ستادی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، از برگزاری ۲۴ برنامه شاخص فرهنگی مرتبط با ایام پیش‌رو در بنیاد شهرستان‌های استان تهران خبر داد و اظهار داشت: آزادگان سرافراز با مجاهدت و صبوری در زندان‌های رژیم بعث مفتخر و تاریخ‌ساز شدند و امروز تکریم از صبر و استقامت و یادآوری رشادت‌های ایشان یک وظیفه ملی است.

وی افزود: آزادگان توانستند افتخاری ماندگار را برای ملت ایران رقم بزنند و ثابت کنند که عصاره ملتی هستند که در مسیر آرمان‌های خود مردانه و مقاوم ایستاده و تسلیم زورگویی و تجاوز دشمنان نخواهد شد.

مرتضوی با بیان فراز‌هایی از خاطرات آزادگان سرافراز یاد و خاطره سید اسیران را گرامی داشت و گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی در زمانی که آزادگان روحیه خوبی نداشته و ممکن بود آسیب‌پذیر باشند الهام‌بخش آنان شده و به مثابه رهبری کاروان اسرا را به سرمنزل مقصود که همان عزت اسلام و ایران بود رساند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تشریح برنامه‌های سالروز ورود آزادگان و همزمانی آن با دهه نخست ماه محرم، تصریح کرد: امسال نیز سومین همایش خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) با رویکردی فرهنگی و محوریت آزادگان سرافراز و با حضور کارشناسان و شاعران آیینی مطرح کشوری برگزار می‌شود.

مرتضوی از رسیدگی به یک هزار  و ۳۰۰ پرونده متقاضی درصد جانبازی در طول شش جلسه برگزاری کمیسیون پزشکی خبر داد و تصریح کرد: در هفته پیش‌رو نیز به درخواست ۳۰۰ متقاضی تعیین درصد رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار