رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ما در برابر سربازان اسلام وظیفه امانتداری داریم

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان این که سربازان امانت‌های اسلام، نظام اسلامی و خانواده‌ها در نزد فرماندهان هستند، گفت: فرماندهان و مربیان پادگان‌های آموزشی، سرباز را به مثابه یک امانت در نظر داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ - 10August 2021

سربازان امانت‌های اسلام، نظام اسلامی و خانواده‌ها در نزد فرماندهان هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع روحانیان و مربیان مرکز آموزش ۰۳ عجب شیر ضمن تسلیت آغاز ماه محرم، با اشاره به نصرت طلبی امام حسین (ع) در آخرین لحظات واقعه عظیم عاشورا، اظهار داشت: بعد از آن که تمام یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا شهید شدند امام حسین فرمودند: «هل من ناصر ینصرنی». به راستی خطاب این استمداد طلبی چه کسانی بود؟ به طور قطع استمداد طلبی آن بزرگوار از یاران خویش یا سپاه کوفه و شام نبود، زیرا یاران خود حضرت که در اوج وفاداری به فداکاری پرداختند و دیگر کسی از آنان باقی نمانده بود تا از آنان یاری بطلبد و یاران سیه دل دشمن هم بار‌ها دعوت حضرت را رد کرده بودند بنابر این خطاب امام حسین (ع) ناظر به نسل‌های بعدی بوده است.

وی افزود: ایشان می‍دانستند انسان‌هایی پیدا خواهند شد که به این ندای آسمانی و ملکوتی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) پاسخ می‌دهند. می‌دانستند که شهید صیادشیرازی ها، برخورداری‌ها و دیگر بزرگواران خواهند آمد و به این درخواست اام جامه عمل خواهند پوشاند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت سربازان در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سربازان امانت‌های اسلام، نظام اسلامی و خانواده‌ها در نزد فرماندهان هستند. فرماندهان و مربیان پادگان‌های آموزشی باید، سرباز را به مثابه یک امانت در نظر داشته و آن را سالم اهلش برگردانند.

وی با بیان اینکه اگر نگاه مربیان آموزشی به سرباز نگاه پدر و فرزندی باشد، بطور قطع آموزش‌ها اثر گذارتر خواهد بود و سربازان عزیز که مدیران، مسئولان و سازندگان آینده کشور هستند را به ارتش و نظام خوش بین و سرباز همیشگی و پادر رکاب کشور خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه باید آموزش‌های ارائه شده طبیب وار باشد، گفت: آموزش طبیب وار یعنی مانند طبیب حاذق اول باید تمام جوانب بیمار را شناسایی کند و زمانی‌که درد را تشخیص داد، با درمان متناسب تا بهبودی کامل، دست از تلاش برندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه باید در ارائه آموزش‌ها به تفاوت‌های فکری، تربیتی، اعتقادی و... سربازان توجه کنیم، خاطرنشان کرد: شکل گیری حلقه‌های محبت و مودت یکی از کار‌های اساسی است که بوسیله آن میتوان جوان‌ها را خوب دریافت و با فهمیدن مشکلات و آسیب‌های احتمالی به درمان اقدام کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار