سردار جلالی خبر داد

آماده‌سازی دستورالعمل «دفاع همه‌جانبه در برابر تهدیدات» در سازمان پدافند غیرعامل/ درگیری ایران و عربستان در 5 حوزه

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای دفاعی کشور گفت: ما در این سازمان در حال تهیه دستورالعمل دفاع همه‌جانبه در برابر تهدیدات هستیم.
کد خبر: ۴۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ - 25May 2015

آماده‌سازی دستورالعمل «دفاع همه‌جانبه در برابر تهدیدات» در سازمان پدافند غیرعامل/ درگیری ایران و عربستان در 5 حوزه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جمع این کارکنان این سازمان در سخنانی به مناسبت حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: در دوران پیش از انقلاب هر حادثه و جنگی، جدایی قسمتی از خاک کشورمان را در پی داشت، و حتی تلاشهای افرادی نظیر «عباس میرزا» و «امیرکبیر» برای حفظ  خاک و اقتدار کشور، به دلیل خیانت شاهان قاجار ناکام ماند.

سردار جلالی افزود: در جنگهای دوران قبل از انقلاب فقط ذلت نصیب مردم ایران میشد، اما در دفاع مقدس مردم ما نشان دادند که با تکیه بر توان خود میتوانند امنیت کشور را حفظ کنند و عزت داشته باشند، آن هم در شرایطی که در تحریم به سر میبردیم و حتی برای تهیه سیم خاردار مشکل داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خرداد را نمادی از پاسخگویی ملت ایران به تهاجم دشمنان دانست و گفت: ایران قبل از انقلاب مطیع آمریکا و مجبور به اجرای راهبردهای این کشور در منطقه بود، لذا آمریکاییها تجهیزات خوبی را به ایران داده بودند و کشورمان در آن زمان ژاندارم منطقه محسوب میشد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکاییها مستشاران خود را از ایران خارج کردند و قدرت نظامی کشورمان که وابسته به حضور مستشاری نظامیان آمریکایی بود، تضعیف شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی تصور میشد عراق به تنهایی علیه ایران وارد جنگ شده است، اما تا آخر جنگ همراهی کشورهای مختلف استکباری با رژیم بعث در جنگ علیه ایران بر همگان روشن شد؛ چراکه آمریکاییها، اروپایی ها و روسها پشت سر صدام ایستادند و از او حمایت کردند.

سردار جلالی درباره چگونگی کمکهای مستکبران جهان به رژیم بعثی گفت: آمریکا در روزهای آخر جنگ، رسما وارد عرصه نبرد با ایران شد و با حمله به هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی، دشمنی خود را نشان داد. آمریکاییها همچنین با کمک ماهواره و هواپیماهای آواکس اطلاعات مختلفی را نیز از ایران به عراقیها ارائه دادند. آلمان نیز با دادن بمبهای شیمیایی، فرانسه با دادن جنگندههای میراژ و روسها با دادن تانکهای تی 72 به صدام، از او حمایت میکردند.

وی حماسه فتح خرمشهر را یک پیروزی بزرگ دانست که در قالب یک عملیات سازماندهی شده بهدست آمد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه فتح خرمشهر یک نقطه اوج در انقلاب و تاریخ کشور است، تصریح کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر، قدرت ملت ایران بر دشمنان غلبه کرد و نشان دادیم در صورتی که متحد باشیم، حتی اگر همه دنیا در مقابل ما قرار بگیرند میتوانیم در برابرشان بایستیم.

وی به حوادث و ترورهای شخصیتها و مقامات کشورمان در ابتدای پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به همه مشکلاتی که وجود داشت، یک قدرت الهی باعث حفظ کشور شد.

سردار جلالی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر وحدت ارتش و سپاه اظهار داشت: فرمانپذیری ملت از امام(ره) باعث شد که ایشان بتواند دستور شکست حصر آبادان، و آزادسازی خرمشهر را صادر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با توجه به آزادسازی خرمشهر، ما از دکترین و تفکر دفاع آمریکایی رها شدیم؛ همه به یک باور رسیدند که چگونه میشود جنگید. "تفکر بسیجی" همان دکترین جدید دفاعی ما بود که رفته رفته تکمیل، و به یک دکترین مستقل قوی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه امروز در عراق و سوریه و یمن نیز شاهد استراتژی تکیه بر مردم هستیم، افزود: این استراتژی یک بازدارندگی برای کشورمان ایجاد کرده است.

سردار جلالی ادامه داد: کشورهای مختلف بهمنظور ایجاد توان بازدارندگی، ارتش تشکیل میدهند، سراغ سلاحهای غیر متعارف میروند، و پیمان نظامی با همدیگر میبندند؛ اما ما در کشورمان نه با بمب و نه با پیمان نظامی، بلکه با «بسیج» بازدارندگی ایجاد کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: ما بسیج 20 میلیونی را ایجاد کردیم که دشمن در مانورها قدرت آن را میبیند و می فهمد جنگی که بسیج و مردم در آن حضور داشته باشند، انتهایی ندارد. ما این قدرت را در زمان جنگ تحمیلی، تولید کردیم و اکنون در حال توسعه آن هستیم.

وی تولید بازدارندگی را یکی نتایج سوم خرداد (آزادسازی خرمشهر) برشمرد و تأکید کرد: در شرایط خاص امروز، ایران امنترین کشور منطقه است.

سردار جلالی بیان کرد: امروز شرایط بسیار پیچیده است، و اگر ما این شرایط را در ک نکنیم سرنوشتی مشابه خوارج خواهیم داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تغییر رویکرد آمریکا در مواجهه با ایران اشاره و تصریح کرد: اوباما گفته که "به جای حضور مستقیم در منطقه، حضور نیابتی داریم و کشورهای همپیمان خود در منطقه را تقویت و حمایت میکنیم."

وی اظهار داشت: تا دیروز روی معادلات دشمنی آمریکا کار میکردیم و بر اساس آن یک بازدارندگی در خلیج فارس ایجاد کردیم، که با توجه به این موضوع آمریکا نهتنها دیگر توان ضربه زدن به ما راندارد، بلکه آسیبپذیر نیز هست.

سردار جلالی نتیجه تغییر رویکرد آمریکاییها را تبدیل عربستان از یک «رقیب منطقهای» به یک «دشمن منطقهای» عنوان کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همین زمینه به خرید و انباشت تعداد بسیار زیادی اسلحه و مهمات از سوی عربستان و امارات اشاره و بیان کرد: ما امروز در پنج حوزه با عربستان درگیر هستیم.

وی ایدئولوژی کشورهای ایران و عربستان را اولین حوزه درگیری بین دو کشور دانست و گفت: سعودیها منشأ تکفیرند و ما مظهر اسلام ناب محمدی هستیم. عربستان یک طرف هر درگیری موجود بین مسلمانان است.

سردار جلالی حوزه اقتصادی را دومین حوزه درگیری عربستان با ایران برشمرد و افزود: عربستان در این راستا با تولید بسیار زیاد نفت، باعث کاهش قیمت این فرآورده و در پی آن کاهش درآمد ملی ایران شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل سومین حوزه درگیری دو کشور را حوزه امنیتی عنوان و تصریح کرد: توسعه تفکر وهابیگری و تربیت سرباز داعشی در کشورمان به وسیله ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، ازجمله اقدامات سعودی ها در این عرصه است.

وی با اشاره به وقوع حملات سایبری طی سه چهار ماه گذشته علیه کشورمان، عربستان را منشأ این حملات معرفی کرد و گفت: حوزه سایبری چهارمین عرصه نبرد سعودیها علیه ایران است، و منشأ حادثه اخیر در مهاباد نیز عربستان بود.

سردار جلالی پنجمین حوزه درگیری ایران و عربستان را حوزه نظامی عنوان کرد و با اشاره به تکفیریهای دستپرورده رژیم سعودی افزود: داعش با کمکهای آمریکا جابجاییهایی را در سوریه وعراق داشته، که این امر میتواند موازنه قدرت را بر هم بزند. دشمنان ما در پخش شبکههای ماهوارهای کشورمان اختلال ایجاد کردهاند، اما داعش با در اختیار گرفتن شبکههای اجتماعی و فریب دادن افراد، به جذب نیرو میپردازد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: ما باید رویکرد جدیدی در برابر این تهدیدات داشته باشیم و در این خصوص میتوانیم از مدل دفاع مقدس کمک بگیریم.

وی در ادامه، به مذاکرات هستهای اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به انتهای خود نزدیک شده و در این حالت آمریکاییها با ارعاب و تهدید سعی دارند بر روند مذاکرات تأثیر بگذارند.

سردار جلالی با تأکید بر لزوم حمایت همهجانبه از تیم مذاکرهکننده کشورمان اظهار داشت: تیم هسته ای باید احساس کند که یک ملت پشت سرش است، و باید مراقب باشیم که این تیم تحت فشار تهدیدات قرار نگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: باید در موضوع هستهای، مطالبهگر خطوط قرمز کشور باشیم، تا بتوانیم ایم مسیر پر پیچ و خم را طی کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات هستهای تأثیر مهمی بر شرایط منطقه دارد، تأکید کرد: ملت ایران باید از تیم مذاکرهکننده کشورمان بخواهد که در صورت تهدید، مذاکرات را ترک کند.

سردار جلالی همچنین به موضوع جنگ اقتصادی و «اقتصاد مقاومتی» اشاره کرد و گفت: ملت باید استراتژی اقتصاد مقاومتی را از دولت مطالبه کند. ما نیز تکالیفی داریم، ازجمله اینکه باید اخلاق اشرافیگری را کنار بگذاریم و قناعت پیشه کنیم.

به گزارش دفاع پرس وی در ادامه به موضوع انتخابات در کشورمان پرداخت و تصریح کرد: معمولا در هنگام انتخابات، دشمنان تلاش میکنند تا از پتانسیل انتخابات برای ایجاد حوادث امنیتی در کشورمان استفاده کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با ذکر مثالی در این باره بیان کرد: دشمنان، سناریویی آماده کردهاند که بر اساس آن میتوان با بهرهگیری از نرمافزارهای «وایبر» و «واتساپ» انتخابات را دچار اخلال کرد.

سردار جلالی بالاتر بردن هوشمندی امنیتی را راهکار مبارزه با این معضل دانست و با تأکید بر لزوم حفظ وحدت ملی در حول محور رهبری، تبدیل منافع ملی به منافع حزبی در جریان انتخابات را یک امر ناپسند برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای دفاعی همهجانبه اشاره و عنوان کرد: ما در سازمان پدافند غیرعامل در حال تهیه دستورالعمل دفاع همهجانبه در برابر تهدیدات هستیم، و این سازمان وظیفه دارد که همه دستگاههای اجرایی را برای این امر آماده کند؛ چراکه ارتقای آمادگی باعث کاهش تهدیدات میشود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از توسعه روزافزون پدافند غیر عامل در همه حوزهها برای مواجهه با تهدیدات خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها