کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

تحریم و تهدید ابزار‌های آمریکا برای مقابله با جریان‌های مقاومت

رضوی با بیان اینکه شیوه آمریکا برای مقابله با جریان‌های مقاومت استفاده از ابزار‌های تحریم و تهدید است، گفت: آمریکا برای هرکدام از کشور‌ها به شیوه خاصی مقابله می‌کند که ایران اوج تحریم و تهدید را تحمل می‌کند.
کد خبر: ۴۷۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 11August 2021

تحریم و تهدید ابزار‌های آمریکا برای مقابله با جریان‌های مقاومت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سلمان رضوی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با تصریح بر اینکه هر کشور و گروهی که بر خلاف منافع و اهداف آمریکا در منطقه عمل کند، با تحریم و تهدید آمریکا قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ایران، عراق، سوریه و همه اعضای محور مقاومت از نظر آمریکا عناصر نامطلوب به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه شیوه آمریکا برای مقابله با جریان‌های مقاومت استفاده از ابزار‌های تحریم و تهدید است، اظهار کرد: آمریکا برای هرکدام از این کشور‌ها به شیوه خاصی مقابله می‌کند که ایران اوج تحریم و تهدید را تحمل می‌کند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا منشأ گروه‌های مقاومت را ایران می‌داند، عنوان کرد: آمریکا در یک وضعیت پارادوکسیکال قرار گرفته است؛ ازیک‌طرف منافع آمریکا اقتضاء می‌کند تمرکز اصلی نیرو‌ها و قدرت خود را روی شرق آسیا یعنی چین قرار دهد.

وی افزود: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا حضور دارد و این رژیم تلاش دارد به‌انحاءمختلف، دولت آمریکا را در منطقه نگاه دارد، زیرا مهم‌ترین عامل حفظ این رژیم در منطقه حمایت‌ها و کمک‌های آمریکا است. طبیعتاً اگر این چتر امنیتی برداشته شود، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید.

رضوی از راه‌حل میانه آمریکا برای حل پارادوکس موجود گفت و عنوان کرد: آمریکایی‌ها هم می‌خواهند از منطقه خارج شوند و از سوی دیگر قصد ندارند امنیت این رژیم تحت شعاع قرار گیرد. آمریکا در این راستا تلاش دارد کشور‌های عربی منطقه از جمله عربستان و امارات را در ائتلاف منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی قرار دهند و به این شکل امنیت اسرائیل را تأمین کنند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها