تغییر منطق دشمنان رژیم صهیونیستی تل‌آویو در برابر سه جبهه

پس از تحولات اخیر در منطقه از جمله جنگ اخیر میان نوار غزه و تل‌آویو و همچنین پاسخ راکتی حزب‌الله به تل‌آویو، منابع عبری‌زبان با توجه به برآورد‌های نادرست تل‌آویو، می‌گویند که منطق دشمنان رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
کد خبر: ۴۷۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ - 12August 2021

تغییر منطق دشمنان رژیم صهیونیستی تل‌آویو در برابر سه جبههبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» بتازگی در گزارشی نوشت: پس از بروز اشتباهاتی در برآورد‌های اسرائیل در خصوص گام‌های دشمنان و آنچه در واقعیت رخ داد، جرأت ایران، حزب‌الله و حماس حکایت از نوعی تغییر در منطق دشمنان اسرائیل دارد که ایجاب می‌کند تل‌آویو زاویه نگاه خود در قبال منطق دشمنانش و برآورد فعالیت‌های آن‌ها را تغییر دهد.

شبکه «المیادین» با نقل این گزارش از منبع مذکور نوشت: «روزنامه یدیعوت آحارانوت می‌گوید اسرائیل باید محور‌های مرتبط با میدان‌های تنش را ببیند؛ میدان‌هایی که پیشینه جداگانه‌ای دارند؛ اما بازیگران اصلی آن‌ها منطق مشابهی را بازتاب می‌دهند و حتی میان آن‌ها بحث‌ها و یادگیری‌های مشترک وجود دارد».

این روزنامه عبری‌زبان می‌افزاید که تل‌آویو در ماه‌های اخیر با سه کانون تنش اصلی مواجه بوده: نوار غزه، لبنان و ایران. تنش در سه جبهه یادشده بر پایه اتفاقات متفاوتی تداوم یافت؛ اما همه آن‌ها یک وجه مشترک داشت که به صورت جرأت زیاد دشمنان تل‌آویو و تلاش آن‌ها برای ساخت مجدد قواعد بازی نمود پیدا کرد.

یدیعوت آحارانوت در این خصوص اشاره می‌کند که عملیات «شمشیر قدس» که در جریان آن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای اولین بار بدون هیچ گونه تنش قبلی در نوار غزه و تنها در پاسخ به اتفاقاتی که در شهر قدس اشغالی رخ داد، وارد یک نبرد نظامی گسترده شد.

این روزنامه صهیونیستی در این خصوص همچنین به هدف قرار گرفتن کشتی‌ها در آب‌های خلیج فارس و همچنین حمله راکتی اخیر حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی اشاره می‌کند؛ حمله راکتی که برای اولین از سال ۲۰۰۶ تاکنون در پاسخ به تجاوز هوایی تل‌آویو به خاک لبنان صورت گرفت.

یدیعوت آحارانوت اضافه می‌کند که تراکم رویداد‌ها می‌تواند بیانگر نوعی تغییر در منطق طرف‌های یادشده باشد با توجه به اینکه آن‌ها در سال گذشته دست به انجام چنین اقداماتی نزده بودند.

این روزنامه صهیونیستی تغییرات یادشده را در نتیجه بروز دگرگونی‌هایی در نظام منطقه‌ای و بین‌المللی می‌داند و عنوان می‌کند که این تغییرات پس از تحولات که در ادامه به آن اشاره می‌شود، روی داده است. ابتدا روی کار آمدن دولت جدید آمریکا که از نظر بسیاری در خاورمیانه همچون دولت پیشین شوق کمتری برای استفاده از زور در منطقه از خود نشان می‌دهد. دوم تمرکز اسرائیل بر بحران کرونا و گره سیاسی داخلی مستمر [در فلسطین اشغالی]و بروز ضعف و نگرانی برخی از کشور‌های عربی پس از برآورد این کشور‌ها درباره اینکه واشنگتن همچون گذشته حمایت باثباتی از آن‌ها ندارد.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه این گزارش همچنین اشاره می‌کند که این رویداد‌ها نبرد حدفاصل میان جنگ‌ها هستند و اضافه می‌کند که سه طرف یادشده از نزدیک واکنش تل‌آویو و منطقه و جهان به درگیری‌های مختلف را دنبال می‌کنند و به نظر می‌رسد اینطور برداشت می‌کنند که تل‌آویو دیگر توانایی سابق را ندارد.

یدیعوت آحارانوت همچنین خاطر نشان می‌کند با آنکه تل‌آویو حملات سنگینی علیه مواضع مقاومت در نوار غزه داشت، اما حماس دستاورد‌های راهبردی به نام خود ثبت کرد و وجهه خود را در داخل خاک فلسطین بهبود ببخشید.

این رسانه صهیونیستی با تکرار ادعا‌های تل‌آویو و نسبت دادن حملات اخیر علیه کشتی‌های اسرائیلی به ایران در مجاورت سواحل امارات و عمان، می‌نویسد که در پی این اقدامات، ایران هیچ خسارت مهمی ندیده است و از سوی دیگر، به حملات راکتی از لبنان پاسخ شدیدی داده نشد و این گام با انتقاد بین‌المللی شدیدی نیز همراه نبود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار