پیکر شهید «فرزانه» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر فرمانده سابق لشکر محمد رسول‌الله (ص)‌ صبح امروز با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 13August 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر پاک شهید مدافع حرم سردار «حاج رضا فرزانه» فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله (ص)‌ که پس از شش سال بعد از شهادت در سوریه به وطن رجعت کرده بود، صبح امروز (جمعه) با حضور مردم شهیدپرور،‌ مسئولان و خانواده معظم شهدا از مسجد پیامبر اعظم (ص) در شهرک شهید محلاتی تهران تا مزار شهدای گمنام و جاویدالاثر این شهرک تشییع و سپس برای تدفین به بهشت زهرا منتقل شد.

بنابر این گزارش، سردار شهید حاج رضا فرزانه متولد ۱۳۴۳ تهران، فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که در روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید. وی بعد از بازنشستگی در سپاه در ستاد مرکزی راهیان نور فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور و معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور شد.

شهید فرزانه از جانبازان دفاع مقدس بود که سه بار طی سال‌های ۱۳۶۲،‌ ۱۳۶۵ و ۱۳۶۷ در دوران جنگ تحمیلی مجروح شد. وی از جمله جانبازان شیمیایی دفاع مقدس بود که از یاران نزدیک سردار شهید حسین همدانی محسوب می‌شود که پس از ۴۰ روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید حاج رضا فرزانه شش سال پیش در سوریه به شهادت رسید، اما پیکر پاکش در منطقه ماند و پس از گذشت شش سال در پی عملیات کاوش پیکر این رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار