فرمانده کل سپاه:

برپایی بیمارستان‌های صحرایی سپاه در مشهد/ روحیه بسیجی مشکلات را درهم می‌شکند

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه روحیه بسیجی همچون سیلاب، مشکلات را درهم می‌شکند، گفت: با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نزسا را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 13August 2021

برپایی بیمارستان‌های صحرایی سپاه در مشهد/ روحیه بسیجی مشکلات را درهم می‌شکندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه) پس از افتتاح نخستین مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در جلسه قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی اظهار داشت: هیچ کشوری تحت شرایط مشابه ما نیست؛ چراکه ما علاوه بر این بیماری، تحت شدیدترین تحریم‌ها و یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم در این بحران، مصداق «خیرالعمل» است، افزود: مشهدالرضا مستشفی همه ملت ایران است و درگیری مردم پاک‌نهاد و ولایتمدار خراسان رضوی با بیماری کرونا، تکلیف را برای ما دوچندان کرده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سخنان الهام‌آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضای حرکت جدیدی در جامعه ایجاد کرده است، بیان کرد: دستور مستقیم ایشان به نیروهای مسلح، انگیزه سربازانشان را مضاعف کرد و روح تازه‌ای در این کالبد توانا دمیده شد تا بااحساس مسئولیتی متفاوت از گذشته، وارد عمل شویم و آرامش را به مردم برگردانیم، امید را زنده کنیم و اعتمادبه‌نفسی را ایجاد کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: طبیعی است که در مرحله انتقال دولت مشکلاتی ایجاد شود، اما به لطف خدا و روحیه انقلابی مسئولان، بسیاری از این مشکلات اساساً به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت و شرایط به وجود آمده برای مردم ایران احساس وظیفه می‌کند، یادآور شد: طی امروز یا فردا موضوع تأمین ونتیلاتور، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن‌ها را انجام می‌دهیم؛ همچنین با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نزسا را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم خراسان رضوی تسریع شود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه روحیه بسیجی همچون سیلاب، مشکلات را درهم می‌شکند، یادآور شد: به دنبال این هستیم تا حاشیه شهر مشهد را به متن امور و برنامه‌ها بیاوریم و طرح شهید سلیمانی ۲ را در این مناطق آغاز کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تدابیر درمانی، مشکلات معیشتی که به خاطر کرونا به وجود آمده برای ما نیز مسئولیت دیگری ایجاد کرده است که در این راستا نیز تلاش می‌کنیم در بحث بسته‌های معیشتی هم باقدرت درصحنه باشیم.

سردار سلامی با اذعان به اینکه میان همت ما و حیات این ویروس رابطه معکوس وجود دارد، تأکید کرد: هرچه ما با جدیت بیشتری در فاصله‌گذاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها اقدام کنیم، حیات این ویروس ضعیف‌تر خواهد شد، بنابراین انجام واکسیناسیون نباید ما را از تدابیر پیشگیرانه غافل کند.

درخواست یک میلیون دُز واکسن برای ۵۰۰ هزار حاشیه‌نشین مشهد
فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این جلسه گفت: به لطف هماهنگی‌هایی که با آستان قدس رضوی صورت گرفته است، مرکز مخصوصی ویژه بستری و درمان بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی ایجاد خواهد شد و سپاه استان نیز در تعامل کامل با تولیت آستان قدس در پروژه ساخت این مرکز مشارکت خواهد کرد.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل ما برای واکسیناسیون برنامه‌ریزی دقیقی انجام‌شده است، افزود: معتقد هستیم که اگر روند ارائه واکسن به مردم تسریع شود، می‌توان تا حد زیادی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: برای تحقق این هدف، ۱۰۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهر مشهد هدف‌گذاری شده‌اند و سپاه امام رضا (ع) در نگاهی فراگیرتر درخواست وارد کردن یک‌ میلیون دُز واکسن را برای ۵۰۰ هزار نفر به‌طور رسمی ارائه کرده است تا با عاملیت سپاه، مردم از نفع این واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها