امام جمعه رستاق:

مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) موجب برکت و رحمت است

حجت‌الاسلام «دلاوری» گفت: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) موجب برکت و رحمت است لکن همه باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کسی دچار مشکل نشود.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ - 13August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مصطفی دلاوری» امام جمعه رستاق در خطبه‌های نماز جمعه به آیه ۲۶ سوره مبارکه «اعراف» اشاره کرد و اظهار داشت: انسان دو نوع لباس دارد که یکی ظاهری و دیگری باطنی است و لباس مادی و ظاهری او عیب‌های بدنش را می‌پوشاند و موجب زینت و جمال است و، اما آنچه مهم‌تر است لباسی که انسان باید بر قامت باطن خود کند و معنوی است و آن لباس تقوا است که آدمی را از گناهان باز می‌دارد و رذایل اخلاقی او را می‌پوشاند.
 
حجت الاسلام دلاوری ادامه داد: اگر انسان متقی شد محبوب خداوند می‌گردد «ان الله یحب المتقین»؛ و انسانی که خدا او را دوست بدارد در دنیا و آخرت مورد لطف پروردگار است. مزد دنیایی او این است که خداوند همراه اوست و او را تنها نمی‌گذارد «ان الله مع المتقین»؛ و در آخرت هم انسان متقی به مقام قرب الهی می‌رسد که همان مقام «عند ملیک مقتدر» است.
 
دینداری و تدین در زمان گرفتاری‌ها مشخص می‌شود
 
خطیب جمعه رستاق در خطبه دوم با شرح و تبیین سخنی از امام حسین (ع) بیان کرد: دین داری و تدین آنجا مشخص می‌شود که گرفتاری‌ها و بلا‌ها به سراغ انسان می‌آید و دین دار و دنیا طلب در این مواقع مشخص می‌شوند.
 
دلاوری در بخش دیگری از خطبه خود به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) موجب برکت و رحمت است لکن همه باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کسی دچار مشکل نشود. مطالبه و خواهش ما از هیئت‌های عزاداری رستاق این است به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گویند و رزمایشات همدلی و مواسات با محوریت مساجد را در ایام محرم گسترش دهند.
 
امام جمعه رستاق در پایان ضمن ذکر مصیبت شهادت علی اصغر (علیه السلام)، حدیثی از امام صادق (علیه السلام) بیان کرد که آن حضرت می‌فرمایند: «هرکس آب بنوشد و یادی از لب تشنه ابی عبدالله (علیه السلام) کند و قاتلان او را لعن کند خداوند صد هزار حسنه به او داده و صد هزار گناه از او آمرزیده و صد هزار درجه به او عطا کرده و ثواب آزاد کردن صد هزار بنده به او عطا میکند و در روز قیامت او را در حالی محشور می‌نماید که قلب و دلش شاد و آرام است.»
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها