دبیر اجرایی جایزه ادبی یوسف در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

آمادگی برای برگزاری بین‌المللی جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف

میربابا به انتشار فراخوان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه مقاومت و دفاع مقدس اشاره کرد و از آمادگی دبیرخانه این رویداد ادبی برای برگزاری بین‌المللی آن خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 15August 2021

«سید رضا میربابا» دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه مقاومت و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از انتشار فراخوان این رویداد خبر داد و اظهار داشت: فراخوان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف تیر منتشر و به ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی به بخش‌های ویژه این دوره جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف اشاره کرد و ادامه داد: امسال دو بخش «کودک و نوجوان» و «داستان‌های شهید» را به عنوان دو بخش جدید به جایزه ادبی یوسف اضافه کرده‌ایم که نشان از اهمیت و اهتمام به موضوع کودک و نوجوان و همچنین موضوع شهید است. در بخش کودک و نوجوان مشخصاً آثار مرتبط به این رده سنی داوری خواهد شد و در بخش جایزه شهید همچون گذشته موضوعات مرتبط با شهدا و در این دوره، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، دفاع مقدس که شامل عملیات‌ها و اتفاقات جنگ شهر‌ها و ... است، را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف از مشارکت دانشگاه پیام نور در دهمین دوره جایزه یوسف خبر داد و گفت: برای رونق بخشیدن به بخش کودک و نوجوان با همکاری دانشگاه پیام نور کار مشترکی داشتیم و براساس یک تفاهم‌نامه فراخوان جایزه یوسف از طریق دانشگاه پیام نور برای دانشجویان و اساتید ارسال شده است که امیدواریم شاهد حضور این عزیزان و رشد چشمگیر کمی و کیفی آثار باشیم.

میربابا درخصوص انتشار فراخوان جایزه در سطح استان تهران گفت: به دلیل ادغام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تمام مراحل اطلاع‌رسانی و داوری مربوط به استان تهران از طریق موزه ملی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی ادبیات داستانی برای نوقلمان خبر داد و تصریح کرد: امسال طی برنامه‌ریزی صورت گرفته از حضور دو استادان مصطفی خرامان و مجید قیصری برای آموزش نوقلمان بهره خواهیم گرفت که حتماً در آینده در دوره‌های بعدی جایزه ادبی یوسف تاثیرگذار خواهد بود و آثار کیفی‌تر را شاهد خواهیم بود.

دبیر اجرایی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف به نحوه برگزاری این رویداد ادبی در سطح استان‌های کشور اشاره کرد و عنوان کرد: در بخش ابتدایی و اولیه جایزه ادبی یوسف که در سطح استان‌ها برگزار خواهد شد؛ پس از انتشار فراخوان و اطلاع‌رسانی در مراکز هنری همچون حوزه هنری، ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های ادبی و پس از دسته‌بندی و ریزش‌های اولیه، کار داوری با انتخاب هیئت‌های داوری و دبیر علمی استانی از مهر سال‌ جاری آغاز خواهد شد.

میربابا افزود: در مرحله ملی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف که به دبیری مسعود امیرخانی صورت خواهد گرفت؛ آثار استانی که در مرحله ابتدایی از هر استان سه اثر برگزیده خواهد شد برای داوری به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شود. ما سال گذشته در مرحله کشوری حدود ۳۰۰ داستان را داوری کردیم، اما امسال به دلیل تدابیر انجام شده از هر استان میزبان سه اثر کوتاه خواهیم بود که از مجموع این آثار حدود ۲۰ اثر برگزیده در قالب مجموعه‌ی یوسف ۱۰ منتشر خواهد شد و طی مراسمی از برگزیدگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی زمان اختتامیه این رویداد را دی‌ سال‌ جاری اعلام کرد و گفت: رویکرد سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در آینده برگزاری بین‌المللی جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف است، چراکه در سال‌های اخیر شاهد توجه نویسندگان و نوقلمان به حوزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت هستیم لذا دبیرخانه جایزه این آمادگی را دارد که جایزه را به صورت بین‌المللی برگزار کند و در این زمینه رایزنی‌هایی را نیز با دفاتر جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های حوزه خلیج فارس انجام داده‌ایم که مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار