کارشناس آمریکایی:

جاسوسی و قانون شکنی آمریکا شبیه آلمان نازی است

کارشناس آمریکایی جاسوسی ها و قانون شکنی های دولت آمریکا را به اقدامات آلمان نازی تشبیه کرد.
کد خبر: ۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 18October 2013

جاسوسی و قانون شکنی آمریکا شبیه آلمان نازی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، دکتر ری مک گاورن از افسران سابق ارتش و دستگاه اطلاعات ملی آمریکا در گفتگو با این شبکه از واشنگتن گفت: روز به روز بر شمار کاربران اینترنت در جهان افزوده می شود. در این میان باید به همکاری شرکتهای بزرگ اینترنتی با دولتهای غربی توجه داشت. این همکاری برای منافع مالی شرکتهای مذکور است.

وی ادامه داد: آنها برای پول حاضر هستند هرکاری انجام بدهند و حتی اطلاعات شخصی کاربران را به دولتهای مدنظر بدهند. افشاگری های که درباره اینگونه اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا از طریق نفوذ بر شبکه جهانی اینترنت انجام شده به روشنی موید همین مسئله است.

مک گارون افزود: اگر جهانیان برای دفاع از حریم شخصی خود درمقابل این دولتها و شرکتهای اینترنتی مذکور نایستند، این وضع بدتر و بدتر خواهد شد. نباید اجازه داد دولتها با شیوه های مختلف به جاسوسی گسترده از شهروندان جهان مبادرت کنند.

افسر سابق ارتش تصریح کرد: بدون کمک شرکتهای اینترنتی پیشرفته، دولتهای متمایل به نقض حریم شخصی افراد نمی توانند کاری انجام بدهند. باید افرادی ازقبیل ادوارد اسنودن عامل افشای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا وجود داشته باشند تا عمق این مسئله فاش شود.


مک گاورن در ادامه افزود: دولت آمریکا به جاسوسی گسترده از شهروندان این کشور و شهروندان کشورهای دیگر مبادرت می کند. این اقدامات ناقض حقوق مصرح مردم در قانون اساسی آمریکا است. اما فردی همانند جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا، قانون اساسی کشور را کاغذپاره ای بیش نمی دانست و هرکاری که می خواست انجام می دهد. مردم باید آگاه شوند و در مقابل اینگونه اقدامات ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات آمریکا در جاسوسی از شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، ناقض قوانین داخلی آمریکا و قوانین بین المللی است. اینگونه اقدامات آمریکا همانند آلمان نازی است. آلمان نازی هم به قول خودش قانون وضع می کرد و هرکاری که می خواست انجام می داد.

عضو سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا ادامه داد: دولت آمریکا نیز می گوید اقداماتش مطابق قوانینی است که تصویب می کند. واقعیت این است که آنها قانون اساسی آمریکا را به زباله دان انداخته اند. باید برای احیای قانون اساسی آمریکا اقدام شود. باید از این رویکرد دولت آمریکا انتقاد شود. باید مشخص شود که مفاد قانون اساسی آمریکا هم در دوران ریاست جمهوری جرج بوش و هم در دوران مسئولیت باراک اوباما،رئیس جمهور کنونی آمریکا نقض شده است.»

نظر شما
پربیننده ها