به ادعای رویترز؛

روند خروج دیپلمات‌های آمریکایی از افغانستان آغاز شد

گزارش‌ها حاکی از آغاز روند تخلیه سفارت آمریکا در کابل است؛ حال آنکه ظاهراً این مرکز دیپلماتیک فعلاً به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 15August 2021

روند خروج دیپلمات‌های آمریکایی از افغانستان آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که آمریکا روند تخلیه سفارت خود در کابل را آغاز کرده است.

به گفته آنها، بخش بزرگی از کارکنان سفارت آمریکا در کابل بار سفر بسته اند؛ حال آنکه سفارت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

همزمان با پیشروی طالبان به سمت کابل، انتظار می‌رفت که روند تخلیه سفارت آمریکا از امروز یکشنبه آغاز شود.

این در حالی است که پیشتر هم شبکه «سی بی اس» گفته بود ظرف ۳۶ ساعت آینده شمار معدودی از کارکنان کلیدی، سفارت را ترک می‌کنند حال آنکه تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)، همه دیپلمات‌های آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کرده باشند.

از سوی دیگر، روزنامه ساندی تایمز نیز امروز یکشنبه مدعی شد که با افزایش احتمال سقوط کابل طی روز‌های آینده، انگلیس تصمیم گرفته سفیر خود را از افغانستان خارج کرده و به مأموریت دیپلماتیک در این کشور پایان دهد.

طی روز گذشته، طالبان مراکز دو ولایت بلخ در شمال و ننگر‌ها در شرق را نیز به تصرف خود درآورد. به این ترتیب، در حال حاضر آنگونه که گفته می‌شود؛ از ۳۴ ولایت افغانستان، طالبان کنترل ۲۶ مورد را در دست دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار