یادداشت/ علی عبدالصمدی

قطع زنجیره کرونا با عزاداری مجازی

پخش عزاداری‌های آنلاین در قالب برنامه‌های کاربردی که دارای پخش زنده‌ی اینترنتی هستند، موجب ترویج فرهنگ اسلامی شده و از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 20August 2021

عزاداری‌های آنلاین؛ بهترین راه واکسینه کردن فضای مجازیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ در دومین محرم از جنس کرونا عاشوراییان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام با توجه به شرایط موجود باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی یاد قیام تشنگان دشت کربلا را زنده نگه دارند.

بسیاری از محبان اهل بیت که در سالیان قبل با حضور در مساجد و تکایا و هیات‌ها به یاد شهیدان تشنه لب کربلا عزاداری می‌کردند، دیگر نتوانستند در چنین گردهمایی‌های عاشقانه‌ای حضور به هم برسانند.

آن‌هایی هم که حضور داشتند سعی در حفظ و پایش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشتند که البته در برخی موارد هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشد.

اینترنت و فضای مجازی بستر خوبی برای برپایی مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش است. در این یک سال و اندی که از آغاز شیوع و گسترش ویروس جانکاه کرونا می‌گذرد، بسیاری از هیات‌ها و عاشقان طریق اباعبدالله با طراحی سایت‌ها و برنامه‌های های کاربری جهت پخش آنلاین مراسم سوگواری توانستند هم به ساحت مقدس حضرت عشق ادای دین و ادب و احترام داشته باشند و هم با عنایت به شرایط موجود در جامعه، موازین بهداشتی را رعایت کردند.

بسیاری از هیات‌ها و حسینیه‌ها در فضا‌های اینگونه به حیات خود ادامه دادند. راه اندازی حسینیه‌ی تلویزیونی ایران از طریق سازمان صدا و سیما نیز در نمایش سیمای ارادتمندان اهل بیت در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مانند سال گذشته بسیار خوش درخشید.

جمعی از ارادتمندان ساحت سیدالشهداء با استفاده از بستر‌های موجود حسینیه‌های کوچک خانگی خود را به وسعت دریا‌های بی کران گسترش دادند و اینگونه فرهنگ زلال عاشورا را در فضای مجازی تزریق کردند. باید در اینجا ذکر کرد که امروز با رواج افسار گسیخته‌ی ضد فرهنگ‌های مبتذل غربی در اینترنت، برگزاری سخنرانی ها، عزاداری‌ها و آشنایی با سیره‌ی امام حسین علیه السلام در فضای مجازی برای نسلی که با اینترنت رشد میکند بسیار مفید و ضروری است.

تزریق و ترویج فرهنگ شیعه و اسلام ناب محمدی در اینترنت امروزه نه فقط برعهده‌ی نهاد‌های متولی امر است که حتی دست یک به یک کاربرای فضای مجازی را نیز میبوسد. پخش سخنرانی‌های آموزنده و عزاداری‌های آنلاین در قالب برنامه‌های کاربردی‌ای که دارای پخش زنده‌ی اینترنتی هستند، هم موجب ترویج فرهنگ اسلامی هستند و هم باعث میشوند در شرایط سخت کرونایی کشور، از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

امید است عاشقان فرهنگ شیعه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث شوند تا محبان اهل بیت علیهم السلام سالمتر بمانند و به امید پروردگار یکتا در سال‌های آتی، با ریشه کن شدن کرونا در سراسر پهنه‌ی گیتی، شاهد حضور گسترده‌ی عاشقان سیدالشهداء علیه السلام در عزاداری آن حضرت باشیم.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار