ظریف:

به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه با بیان این که خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده و نخواهد بود، اعلام کرد: ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ - 15August 2021

به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در توئیتی در پاسخ به توئیت حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان درباره تشکیل شورای هماهنگی نوشت: خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده و نخواهد بود.

‏وی افزود: ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد.

ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.

حامد کرزی در توئیتی نوشت: در پی خروج آقای اشرف غنی و مقامات مسئول از کشور، به منظور جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و جهت اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت آمیز شورای هماهنگی متشکل از محترمین هر یک داکتر عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، رهبر جهادی گلبدین حکمتیار امیر حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور تشکیل شد.

‏وی افزود: این شورا از نیرو‌های امنیتی حکومت و نیرو‌های امنیتی تحریک اسلامی طالبان میخواهد با حفظ خویشتنداری جلو درگیری ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیر مسئول و غیر مرتبط را قاطعانه بگیرند.

گفتنی است دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان هم اعلام کرد که در پی خروج اشرف غنی و مقامات مسئول از این کشور، شورای هماهنگی با عضویت عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و حامد کرزی تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این شورا، جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده شده است.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار