مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

آزادگان از مظلوم‌ترین و بی‌ادعاترین اقشار جامعه ایثارگری هستند

سردار ظفری گفت: آزادگان از مظلوم‌ترین و بی‌ادعاترین اقشار جامعه ایثارگری هستند و ما مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۴۷۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ - 17August 2021

سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس‌ در همدان اظهار داشت: 26 مردادماه، سالروز بازگشت غیور مردانی است که سال‌های ارزشمندی از عمر خود را برای دفاع از اسلام، ایران و انقلاب در زندان‌های رژیم بعث سپری کرده و زمانی که پا به خاک میهن گذاشتند، عطر حضور شهدا در سرتاسر این مرز و بوم پیچید و یادآوری سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، برای نسل جوان جامعه که آن دوران پرمعنا و افتخارآمیز را درک نکرده اند، لازم و راهگشا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان افزود: امروز یادآور سال‌های صبر و چشم‌ انتظاری است، سال‌هایی که استقامت عزیزان آزاده و خانواده‌های صبورشان را به اسوه‌ای در مقاومت تبدیل کرد. این بزرگ‌مردان آزادگان با صبر خود به نظام آبرو دادند و با سلاح عزم و ایمان و با دست‌های خالی چنان ایستادند که این ایستادگی بی‌نظیر در تاریخ ماندگار شد.

وی آزادگان را یکی از مظلوم‌ترین و بی‌ادعاترین اقشار جامعه ایثارگری دانست و ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آزادگان در دوران اسارات به الماسی درخشان تبدیل شده‌اند و حق بزرگی بر گردن ما دارند.

ظفری با تاکید بر اینکه آزادگان نباید غیر از یادآوری دوران اسارت و تحمل شکنجه‌های زندان، دغدغه دیگری داشته باشند افزود: در دوران تلخ اسارت، ملت ایران با سربلندی از گذرگاه‌های بسیار سختی عبور و گردنه‌های زیادی را طی کرد و امروز به داشتن ذخیره‌های ارزشمندی همچون آزادگان، افتخار کرده و در مقابل دشمنان یک لحظه احساس ضعف نمی‌کنیم و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، آزادگان که آمدند، قدرت این ملت ظاهر شد و امروز دشمن از دست‌اندازی به انقلاب مأیوس شده است.

 وی تاکید کرد: آزادگان، جمعی مخلص، مقاوم، اهل ایثار و فداکاری و صاحب دل هایی خسته بودند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی پیدا کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار