مجتهدزاده:

ویژگی های شهدای شاخص با ابزار هنر و رسانه تبیین شود

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت: ضرورت دارد ویژگی‌های شهدای شاخص انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با ابزار هنر، رسانه و خطابه برای عموم افراد جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 26May 2015

ویژگی های شهدای شاخص با ابزار هنر و رسانه تبیین شود

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در حاشیه حضور در برنامه های هفته مقاومت و پایداری در قم با اشاره به نقش آفرینی زنان قم در انقلاب و دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مردم قم خصوصا زنان استان چه در دوران قبل از انقلاب، سال های بعد از پیروزی و دوران هشت سال دفاع مقدس، همیشه پیشتاز بوده اند و در پیدایش و استقرار انقلاب اسلامی نقش بسیار تعیین کننده ای داشته اند.

وی افزود: زنان استان قم در امر امداد، کمک رسانی، پشتیبانی جبهه و اعزام جوانان به جبهه ها حرف اول را می زدند و همچنان در همه عرصه ها حضور فعال خواهند داشت.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت حضور در همایش گرامیداشت هفته مقاومت و پایداری و پاسداشت شهیده طیبه واعظی در قم ابراز کرد: این شهید عزیز از جمله افرادی بود که مجاهدت های آنان زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد و ما وظیفه داشتیم در این همایش شرکت کنیم و ضمن تقدیر از تلاش های بانوان استان قم، به نقش زنان در آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد شهیده واعظی بپردازیم.

وی در خصوص تبیین نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و چگونگی انتقال میراث معنوی آن دوران به نسل جوان خاطرنشان ساخت: این موضوع یک تلاش جمعی بویژه حضور بانوان را می طلبد که با نقل خاطرات خانواده های معظم شهدا بویژه همسران و مادران شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنند.

مجتهدزاده با یادآوری کلام گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر این که مادران و همسران شهدا بر قله ها ایستاده و درس ایثار و فداکاری می دهند، افزود: نسل جوان نیاز به الگو دارد و بهترین الگوها شهدایی مثل طیبه واعظی هستند که با وجود مشکلات فراوانی همچون زندگی مخفیانه و داشتمن فرزند کوچک در شرایط سخت دوران رژیم ستمشاهی به دفاع از خط امام(ره) و مبارزه با طاغوت برخاستند.

وی با اشاره به مطالعه سرگذشت مبارزات انقلابی شهیده طیبه واعظی گفت: زندگی این بانوی شهیده سرشار از  لحظات از خودگذشتگی و نکات درس آموز است و نشان می دهد وی در آن سن و سال چقدر نسبت به اسلام و امام بصیرت داشته و مورد عنایت حق تعالی قرار گرفته است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان اینکه ضرورت دارد از تمام ظرفیت های هنر و رسانه همچون ساخت فیلم و نقل خاطرات و سرگذشت ها در تبیین ویژگی های شهدای انقلاب و دفاع مقدس بخصوص شهدای شاخص استفاده کنیم، افزود: عرصه دفاع مقدس عرصه همدلی و وفاق عمومی بود بطوریکه در آن دوران از تمام گروه ها و سلیقه ها شهید تقدیم درگاه الهی شده است و لذا می طلبد در انتقال فرهنگ حماسه و ایثار نیز همه مردم و گروه ها مشارکت نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار