رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسجد، قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام است

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مسجد کانون محوری فعالیت‌های جامعه اسلامی است گفت: مسجد همچون قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام است.
کد خبر: ۴۷۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 23August 2021

مسجد، قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نوزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، اظهار داشت: پیروان تمام مکاتب بشری، همواره، در تلاش بوده‌اند تا پایگاهی برای پیروان خود آماده کنند و آتشکده‌ها و کلیسا‌ها نیز به همین منظور پدید آمدند؛ حتی بت‌پرست‌ها هم بتکده ساختند تا از این راه ارتباط آئین خود را با پیروان آن تقویت نمایند.

وی افزود: اسلام که نسخه هدایت جامع، جاودانی و جهانی از سوی خداوند است و داعیه هدایت تمام بشریت را دارد نیز، مانند سایر ادیان به دنبال تأسیس چنین پایگاهی بود و بر همین اساس پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نهاد مسجد را بنا نهاد.

امام جمعه قم مسجد را همچون قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام توصیف کرد و آن را کانون محوری فعالیت‌های جامعه اسلامی دانست.

رئیس جامعه مدرسین اولین و مهم‌ترین کارکرد مسجد پس از عبادت و راز و نیاز را، آموزش به ویژه آموزش معارف اسلامی دانست و افزود: مسجد باید مانند گذشته به قطب اصلی آموزش تبدیل شود و رابطه طلاب و دانشجویان با این نهاد مقدس، عمیق‌تر از گذشته شود.

آیت الله حسینی بوشهری کارکرد سیاسی و رسانه‌ای را نیز از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کارکرد‌های مساجد عنوان کرد و افزود: مسجد به عنوان یک تریبون بزرگ می‌تواند در مقابل شایعات منتشر شده در فضای مجازی بایستد و با انتشار اخبار صحیح، فضای جامعه را از دروغ پاک کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار