معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع عنوان کرد؛

تجربه موفق ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی

امیر سرتیپ شعبانیان گفت: در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، دو کشور ایران و روسیه تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و نابودی حکومت داعش در سوریه داشته‌اند.
کد خبر: ۴۷۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ - 24August 2021

روابط و همکاری های تهران و مسکو در یکی از بهترین دوران طلایی خود قرار داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «سعید شعبانیان» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در دیدار با «السکاندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه ضمن تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه army۲۰۲۱ مسابقات بین‌المللی نظامی به همتای روس خود، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزبانی چند رشته ورزشی (غواصی دریایی، جام دریایی و اربابان سلاح) در مسابقات نظامی که در سایر کشور‌ها از جمله روسیه برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

معاون وزیر دفاع ادامه داد: خوشحال هستیم که در پرتو اراده رهبران عالی‌رتبه دو کشور، روابط و همکاری‌های تهران و مسکو در یکی از بهترین دوران طلایی خود قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبارزه با تروریسم منطقه‌ای عنوان کرد: در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور ایران و روسیه تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و نابودی حکومت داعش در سوریه داشته‌اند و خوشبختانه این تجارب موفق باعث شد ایران و روسیه به یک درک و دیدگاه مشترک از موضوعات و تحولات منطقه‌ای بیش از گذشته نزدیک شوند.

امیر شعبانیان با تشکر از اعلام مواضع و حمایت فدراسیون روسیه در رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشبختانه همکاری‌های میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور طی سال‌های گذشته مسیر مثبتی را دنبال کرده است و معتقدیم افزایش دیدار‌ها و رایزنی‌های میان مقامات دفاعی و نظامی دو کشور، کمک شایانی به تقویت و تحکیم اعتماد دو جانبه و افزایش میزان و سطح تعاملات و همکاری‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها