با حضور مدیر کل حفظ آثار قم صورت گرفت؛

تشریح ابعاد حماسه خرمشهر و دزفول در برنامه زنده تلویزیونی شبکه قم

احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به مناسبت هفته مقاومت و پایداری در برنامه تلویزیونی شبکه استانی سیمای نور حضور یافت و به تشریح ابعاد حماسه مردم خرمشهر و دزفول در دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۴۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ - 27May 2015

تشریح ابعاد حماسه خرمشهر و دزفول در برنامه زنده تلویزیونی شبکه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، احمد حسینی طی سخنانی که در برنامه زنده تلویزیونی "صبح تازه" ایراد کرد، با توصیف حماسه خرمشهر گفت: حماسه فتح خرمشهر از دو دیدگاه باید مورد توجه قرار گیرد هم از نظر مقاومت 35 روزه مردم و هم به لحاظ حماسه آزاد سازی.

وی با اشاره به کتب معتبر و اسناد به جای مانده از دوران دفاع مقدس افزود: مردم خرمشهر و دلیرمردان سپاه اسلام در این دو بُعد، حماسه ای ماندگار خلق کردند تا منجر به آزاد سازی خرمشهر گردید و لذا در شرح حماسه خرمشهر، این دو موضوع باید در کنار هم مد نظر قرار گیرد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقاومت و پایداری در استان قم همچنین با اشاره به مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس به برخی ویژگی های این شهر قهرمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دوران دفاع مقدس و زیر شدید ترین حملات هوایی دشمن، همچنان روند عادی زندگی در شهر دزفول جریان داشت و حتی نام این شهر و حماسه مقاومت مردم آن در نزد چهره های سیاسی در سازمان ملل، شهرت جهانی پیدا کرد.

وی در خصوص دیگر ویژگی شهر دزفول افزود: این شهر به طور متوسط هر روز توسط هواپیماها و توپخانه های دشمن بمباران و موشکباران می شد و شهدای مظلوم و بی پناهی را از کودکان و زنان و مردان بی دفاع تقدیم نمود.

حسینی تاکید کرد: خون شهدای مظلوم دزفول و خرمشهر و دیگر نقاط این مرز و بوم که مورد حملات هوایی دشمن بعثی و همدستانش قرار گرفتند و همچنین خون جوانان برومندی که در دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای اعتقادی جان خود را تقدیم درگاه الهی نمودند، سند متقن و محکمی بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خوی تجاوزگری دشمنان سرتاپا مسلح است و لذا آحاد ملت در ادامه راه شهدا تا رسیدن به قلل افتخار و عزتمندی مسئولیت سنگین دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار