مدیر اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

احصا تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیازمند عزم انقلابی است

«بهرامی» گفت: با توجه به آسیب‌های جدی همچون کهولت سن، فراموشی، بیماری و فوت که جامعه ایثارگری را تهدید می‌کند ضروری است تا به حوزه تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس بیش‌ از پیش توجه شود و با عزم جدی و انقلابی برای احصا تاریخ شفاهی تک‌تک رزمندگان و ایثارگران با اولویت فرماندهان و جانبازان اقدام کرد.
کد خبر: ۴۷۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ - 26August 2021

«جعفر بهرامی» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به فراخوان همایش ملی تاریخ شفاهی اظهار داشت: فراخوان سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با هدف جمع‌آوری آثار علمی و پژوهشی محققین و پژوهشگران در حوزه تاریخ شفاهی منتشر شده است.

وی افزود: این همایش علمی که در مرحله جمع‌آوری آثار است بستری مناسب برای تقویت ظرفیت تاریخ شفاهی خواهد بود و می‌توان از آن در جهت شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آن بهره گرفت.

بهرامی تأکید کرد: تاریخ شفاهی و جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌ها برای دریافت حقایق و وقایع این حماسه ماندگار است.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه همایش ملی تاریخ شفاهی نقش مهمی در جمع‌آوری خاطرات رزمندگان خواهد داشت، گفت: با توجه به آسیب‌های جدی از جمله کهولت سن، فراموشی، بیماری و فوت که جامعه ایثارگری را تهدید می‌کند باید به این حوزه بیش از پیش توجه شود و با عزم جدی و انقلابی برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی تک‌تک رزمندگان و ایثارگران با اولویت فرماندهان و جانبازان گام برداشت.

وی تصریح کرد: در دو دوره قبل استان خراسان رضوی از نظر تعداد شرکت‌کننده و کسب عناوین برتر و همچنین حضور در تیم داوری همایش نقش مؤثر و مهمی داشته است.

بهرامی بیان داشت: با توجه به این سابقه درخشان و همچنین ظرفیت علمی بالای استان، انتظار استقبال گسترده پژوهشگران و محققین در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس یک درخواست معقول و منطقی است که امیدواریم با توجه به فرصت باقیمانده این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: فراخوان این همایش در چهار محور اصلی شامل مبانی نظری و پیشینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی ضرورت‌ها و فرصت‌ها، آسیب‌شناسی و موانع پیشروی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و سیاستگذاری و نقش سازمان‌های لشکری و کشوری در تاریخ شفاهی، با بیش از ۳۱ موضوع منتشر شده است. آثار و مقالات برتر در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده و در فصلنامه‌‌های علمی، پژوهشی و علمی و ترویجی به چاپ خواهد رسید.

بهرامی گفت: سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۲۶ آذر سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا دهم مهر از طریق پست الکترونیک info@defadocs.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار