نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مطالبه مردم، حل سریع مشکلات است/ جنایت در حق مردم با افزایش بی‌رحمانه نرخ‌ها

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: وقتی مردم با حضور گسترده خود دولت را انتخاب کردند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزرای این دولت رأی بالایی دادند، در مقابل نیز مطالبه و توقع مردم از این دولت بسیار بالا می‌رود و این مطالبه را دارند که در اسرع زمان مشکلات کشور حل شود.
کد خبر: ۴۷۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ - 27August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار داشت: دولت جدید در هفته دولت تشکیل شد و بحمدلله نتیجه پشتکار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به وجود آمدن یک دولت قوی و مردمی بود.

وی با طرح این سؤال که چرا به این دولت، دولت قوی و مردمی می‌گوییم، ادامه داد: نظام ما امروز روی کره زمین قوی‌ترین و قدرتمندترین نظام‌های حاکم هست چون نظام حکومتی ما نظام مردمی است. مردم پشتوانه نظام هستند؛ امکانات و تجهیزات نظامی، قدرت اقتصادی و توان بالای علمی، هیچکدام برای پشتیبانی و قدرت یک نظام آن‌قدر مؤثر نیست که پشتیبانی مردم و قدرت مردمی به یک نظام قدرت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: به همان میزانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌خاطر مردمی بودنگ نظامی قوی هست. خوشبختانه این دولت نیز به خاطر مردمی بودن یک دولت قوی است اما به چه دلیل این دولت دولت مردمی هست؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این دولتِ مردمی است که مردم در صحنه انتخابات حاضر شدند، به همه سم‌پاشی‌ها و وسوسه‌های شیطانی ضد انقلاب خارجی و داخلی «نه» گفتند و با همه گرفتاری‌ها، سختی‌ها و فشارهای معیشتی با اکثریت قاطع به این رئیس جمهور رأی دادند، پس این دولت با پشتوانه مردمی آمد.

علم‌الهدی اضافه کرد: نمایندگان مردم نیز در مجلس شورای اسلامی با رأی خیلی بالایی به ۱۸ نفر از ۱۹ وزیر پیشنهادی رأی اعتماد دادند و وزرا از نمایندگان مردم رأی بالایی گرفتند، این دولت شد «مردمی و قوی» و آن نیز به خاطر مردم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به انتظار مردم از دولتمردان اشاره کرد و بیان داشت: وقتی مردم آمدند دولتی را با این کیفیت انتخاب کردند و نمایندگان مردم به وزرای این دولت چنین رأی بالایی دادند، در مقابل نیز مطالبه و توقع مردم از این دولت بسیار بالا است. در مسائل اجتماعی وقتی مردم با این کیفیت دولتی را سر کار آوردند، از این دولت بیشتر توقع دارند، دولتی که نه به پشتوانه امکانات اقتصادی و نه طرح‌های علمی بلکه فقط به پشتوانه‌ اینکه مردم و نمایندگان این دولت را خواستند بر سرکار آمد. طبیعی است که مردم از این دولت متوقع هستند و مطالبه دارند که در اسرع زمان مشکلات را حل کند.

امام جمعه مشهد گفت: کسانی که در این دولت به‌عنوان وزیر از مجلس رأی اعتماد گرفتند از وضعیت مردم خبر دارند. آنها می‌دانند در شرایط که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و فشارهای معیشتی مردم در چه وضعیتی هستند و با علم به اینکه مردم تحت فشار هستند، وزارت را قبول کردند.

وی با انتقاد از سوءاستفاده عده‌ای از وضعیت مردم، متذکر شد: یک عده افراد بی‌رحم که مردم را گرفتار کرونا، فقر و مشکلات معیشتی می‌بینند دنبال این هستند که از وضعیت مردم مستأصل، سوءاستفاده کنند و بر قطر ثروت و دارایی خود بر روی پریشانی مردم کاخ قدرت و ثروت بسازنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: یک هفته خلأ بین دو دولت بود. آن دولت تمام شد و این دولت هنوز رأی اعتماد نگرفته از خلأ موجود سوءاستفاده کردند، نرخ‌ها را دو برابر بلکه بیشتر کردند. آنها همه‌گیری ویروس کرونا و تراکم فوتی‌های مبتلا به این ویروس را دیدند و فکر کردند این مرگ به سراغ آنان نمی‌رود، از مرگ غافل شدند و بر روی استیصال و پریشانی مردم، کاخ ثروت بنیان کردند و نرخ اجناس را آن هم با ایجاد هماهنگی ملی بالا بردند که دست مسئولان استانی به جایی نرسد، این بدترین جنایت و بالاترین بی‌رحمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سوءاستفاده از نیاز مردم را «بی‌رحمی» و «بی‌انصافی» توصیف کرد و گفت: افسانه‌ای که درست کردند که ملاک نرخ‌گذاری، «عرضه و تقاضا» است این نظریه منطبق با اقتصاد شرک‌آمیز سرمایه‌داری است که نرخ را عرضه و تقاضا معین کند؛ مردم پریشان، گرفتار و در عین فقر، یک سطل ماست را به هر قیمتی بدهی، حاضرند بخرند، این می‌شود عرضه و تقاضا؟ عرضه را اینطور حساب می‌کنید؟ این منتهای بی‌انصافی و بی‌رحمی است که دامداران نشستند عرضه و تقاضا را ارزیابی کردند و نرخ روی کالا گذاشتند، این نهایت بی‌انصافی است.

امام جمعه مشهد متذکر شد: یک هفته صبر می‌کردید، نهاده‌های دامی را در اختیار شما می‌گذاشتند و به قیمت عادلانه کالا را به مردم می‌دادید نه این که موقع استیصال، با هم تفاهم کنید که نرخ را در سطح ملی بالا ببرید.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: وزرایی که در دولت سیزدهم عهده‌دار مسؤولیت شدند، وضع مردم را ببینند و به بی‌رحمی‌های یک عده بی‌رحم در مملکت توجه کنند و با تمام قدرت جلوی این ظلم‌ها و تجاوزهای بی‌رحمانه را در تعیین غیرمنصفانه نرخ‌ها بگیرند و نگذارند مردم گرفتار شوند.

وی در پایان گفت: امیدواریم ان‌شاء‌الله با همت دولت سیزدهم که از افراد متدین و مورد اعتماد مردم تشکیل شده این مشکلات در هفته دولت و با اقتدا به شهیدان رجائی و باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر حل و این حالت استیصال و درماندگی مردم در مشکلات معیشتی برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار