امام جمعه موقت اردکان:

دولت انقلابی باید به مسائل اصلی کشور توجه داشته باشد

حجت‌الاسلام‌ «حسینی‌پور» گفت: دولت انقلابی باید به مسائل اصلی کشور توجه داشته باشد و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و نخبگان کشور و در عین‌ حال با تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا به‌ویژه کشور‌های همسایه این مسائل را حل کند.
کد خبر: ۴۷۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ - 27August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدکاظم حسینی پور» امام‌جمعه موقت اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: مسجد بهترین مکان و بستر مشارکت عموم مردم در اصلاح مشکلات محله و عمل به توصیه قرآن به تعاون و تواصی بر نیکی و تقواست.

وی افزود: بسیار جای تأسف است که گاهی به خاطر کدورت‌ها و اختلافات شخصی و جزئی در اهالی مساجد و هیئت‌امنا، برخی مساجد نسبت به کارکرد اصلی خود نسبت به محله و اجتماع فاصله گرفته‌اند.

مساجد مایه آرامش مادی و معنوی در محلات هستند

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: مساجد مایه آرامش مادی و معنوی در محلات هستند و باید بیشتر موردحمایت و رسیدگی قرار گیرند تا بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما در محلات مختلف رفع شود.

وی با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی ما این بوده است که تحولات ایجادشده از مساجد آغازشده است اذعان داشت: مساجد مبدأ پیدایش و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت اردکان ادامه دامه داد: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی می‌داریم و برای همه کارمندان خدوم و انقلابی آرزوی خدمت خالصانه به مردم داریم.

وی تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین توصیه ما به همه مسئولین و دولتمردان این است که تقوای الهی را رعایت کنند چراکه راه خروج از بن‌بست مشکلات، رعایت حدود و تقوای الهی است و اگر مسئولین ما در این مسیر حرکت کنند خدای متعال هم وعده داده است که مشکلات نیز حل شود.

خطیب جمعه اردکان اظهار کرد: پرداختن به متون و اصول به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها دومین توصیه ماست و دولت انقلابی باید به مسائل اصلی کشور توجه داشته باشد و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و نخبگان کشور و درعین‌حال با تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا به‌ویژه کشور‌های همسایه این مسائل را حل کند.

وی افزود: مردم ما می‌دانند که قرار نیست همه مشکلات کشور در مدت کوتاهی حل بشود، ولی قطعاً اقدامات جهادی مسئولین نشان‌دهنده اقدامات بعدی خواهد بود.

خطیب جمعه اردکان ادامه داد: توجه به دعا به‌ویژه دعا‌های سفارش شده توسط بزرگان به‌صورت دسته‌جمعی و مخصوصاً در مساجد و همچنین توسل به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌تواند زمینه رفع بلایا به‌ویژه ویروس منحوس کرونا را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار