وزیر امور خارجه:

آمریکا نمی‌تواند از تبعات به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی فرار کند

امیرعبداللهیان گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند از تبعات به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی فرار کند و باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۴۷۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 28August 2021

آمریکا نمی‌تواند از تبعات به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی فرار کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی‌اش و به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای «حمایت از عراق»، در رأس هیأتی امروز به عراق رفت.

وی در بدو ورود به فرودگاه بغداد به یادمان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد ادای احترام کرد.

وزیر امور خارجه بعد از نثار گل به مقام شامخ شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولاً امروز ما در مکانی قرار داریم که توسط عوامل تروریستی و تروریست‌های آمریکایی شخصیت‌های بزرگی از جمله سردار سلیمانی عزیز قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم و فردی که در تامین حداکثری امنیت کشور شخصاً تلاش کرد و همراهان و همکاران و همراهان شهیدش هستیم که جان خودشان را در این مسیر فدا کردند.

وی اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای ایرانی، عراقی و همه شهدای مقاومت را گرامی می‌دارم و تاکید می‌کنم که حتماً یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارت خارجه دولت سیزدهم پیگیری جدی حقوقی و بین المللی طرف‌هایی است که به نام دولت آمریکا آشکارا اقدام تروریستی علیه شهید قاسم سلیمانی انجام دادند.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: حتی اگر دولت قبلی آمریکا چنین جنایتی مرتکب شده، دولت آمریکا باید پاسخگو باشد و عاملین و آمرین این اقدام تروریستی باید به سزای اعمالشان برسند. دولت آمریکا نمی‌تواند از این اقدام تروریستی فرار کند و باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار