مسئول ادبيات و تاريخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس كردستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس در کردستان

«پرویزی» از برگزاری مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در کردستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند.
کد خبر: ۴۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ - 29August 2021

«معین پرویزی» مسئول ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سنندج، با اشاره به فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در کردستان، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی در پنج بخش «عمومی»، «دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی»، «دفاع مقدس و جنگ نرم»، «دفاع مقدس و مدافعان سلامت» و «دفاع مقدس و کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش عمومی، موضوع اصلی شعر ارسالی باید دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و… و در بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی نیز موضوع اصلی باید اشعار ارسالی شهدای مقاومت و مدافعان حرم استان باشد.

پرویزی با اشاره به شرایط عمومی شرکت در جشنواره، با تأکید بر اینکه اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل، مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند، عنوان کرد: با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در کنگره یک استان شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شوند، افزود: لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تماس در انتهای اشعار درج شوند و محدودیتی نیز از نظر تعداد، برای ارسال اشعار وجود ندارد.

پرویزی تصریح کرد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، دستاورد‌های این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اشعار در پنج بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش به برگزیدگان جوایز جداگانه‌ای اهدا خواهد شد، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور به دبیرخانه استانی جشنواره به نشانی کردستان، سنندج، خیابان ناصر خسرو جنب پارک سوار اتوبوسرانی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان (باشگاه افسران سابق) ارسال کنند و همچنین تلفن‌های ۰۸۷۳۳۱۶۰۰۷۰ و ۰۹۱۸۴۵۵۸۰۴۸ آماده پاسخگویی به شرکت‌کنندگان هستند.

بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار